جمعه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۱۵
کد مطلب : 48423
منبع : خبرگزاری مهر
با شرکت در انتخابات؛

مردم سنگ تمام گذاشتند/ همه برای اسلام و ایران آمدند

قم نيوز : قم نيوز: حال وهوای شهر قم متفاوت از همیشه بود، برعکس جمعه‌های دیگر مردم مانند خون در رگ‌های شهر جاری بودند.
با شرکت در انتخابات؛ مردم سنگ تمام گذاشتند/ همه برای اسلام و ایران آمدند
با شرکت در انتخابات؛ مردم سنگ تمام گذاشتند/ همه برای اسلام و ایران آمدند

 به گزارش قم نيوز، دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران و شوراهای شهر و روستا همزمان در ۲۹ اردیبهشت‌ماه برگزار شد خیابان‌ها شور و حال خاصی به خود گرفته بود.

همه دسته دسته، خانوادگی یا به تنهایی به پای صندوق‌های رأی می‌رفتند تا وظیفه سنگینی را که بر دوش داشتند، امروز بر زمین بگذارند و سرنوشت چهار سال خود و کشورشان را رقم بزنند.

پیر و جوان به صحنه آمدند؛ با عصا آمدند، با ویلچر آمدند، پرچم به دست آمدند، با سربند پرچم جمهوری اسلامی ایران و بچه به بغل آمدند و همه یک هدف مشترک داشتند آن هم حفظ کشور و اداره آن به دست خودشان بود.

همه می‌خواستند تا ایران را آباد و مشتی بر دهان یاوه گویان بزنند و به همین دلیل در هوای نسبتاً گرم قم در صف‌های طولانی ایستادند و رأی خود را بر صندوق انداختند؛ همه آمدند تا روزی متفاوت را بسازند.

ساعت هشت نشده بود که به مسجد حضرت زینب(س) رفتم مردم شناسنامه به دست پشت در ایستاده بودند دو نفر دست‌های آقای مسنی را گرفته بودند و منتظر بودند تا در باز شود جلو رفتم و پرسیدم چرا به این زودی و با این شرایط برای رأی دادن آمدید؟

محمد حسین شیخ الاسلامی گفت که با تمام سختی‌هایی که آمد و رفت برایم داشت اما برای اسلام آمدم زیرا وظیفه دینی خود دانستم تا برای انقلاب و کشورم که من هم جزء آن هستیم رأی دهیم.

حاج حسین محمد زاده که به دلیل کهولت سن گوش‌هایش به سختی می‌شنید نیز گفت: به عشق امام زمان(عج) و فرمان رهبرم شناسنامه‌ام را به سینه‌ام گذاشتم و زود آمدم تا بگویم مملکت صاحب دارد و ما اجازه دخالت به بیگانگان را در کشورمان نخواهیم داد.

به عنوان یک فرد مسلمان باید شرکت کنیم

از آنجا به مرقد چهار امامزاده رفتم؛ خانم تقوی از نخستین افرادی که رأی خود را بر صندوق انداخت هدف از حضور خود را وظیفه شرعی و دینی خود دانست و گفت: به خاطر اسلام و صلاح مملکت آمدم و شرکت نکردن شانه خالی کردن است و به عنوان یک فرد مسلمان باید شرکت کنیم.

سمیه محمد زاده نیز بیان کرد: به خاطر کشورم آمدم هر چند رضایت از اوضاع کشور ندارم اما این دلیل نمی‌شد که نسبت به سرنوشت خودم بی تفاوت باشم.

نظرم برای کشورم مهم است دوست دارم با انتخاب رئیس جمهور سهمی در انتخاب آینده کشورم داشته باشم

سمیه اخوان که به تازگی آمده بود نیز عنوان کرد: آمدم زیرا دوست دارم نامزدی که مد نظرم است رأی بیاورد هدف اصلی من هم برای حفظ اسلام بود.

وی خطاب به کسانی که رأی نمی‌دهند گفت:‌ هر مشکلی پیش آید آنان هم مقصر هستند بی تفاوتی از کسی پذیرفته نیست.

در حال خارج شدن بودم که با زهرا خدری شاهسون که به همراه دو فرزند خود آمده بود هم صحبت شدم.

وی اظهار داشت: در این کشور زندگی می‌کنم و وظیفه وحق دارم که رئیس جمهوری را که به نظرم اصلح است و دوست دارم انتخاب کنم.

باید برای مصلحت کشور بهترین انتخاب را داشته باشیم

این شهروند قمی با بیان این که هدف من از شرکت در انتخابات اسلام و رهبری بود که از هم جدا نیستند، گفت: هر کسی بیاید در زندگی آینده خود و فرزندان‌مان تأثیر دارد باید برای مصلحت کشور بهترین انتخاب را داشته باشیم.

وی در پاسخ به این سؤال که چه دلیلی داشت که با دو فرزند صبح زود آمدید؟ گفت: من از ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه بیدارم و تا کارهای خود و فرزندانم را انجام دادم ساعت ۸ آمدم که به وظیفه‌ام عمل نمایم که البته خلوت‌تر هم هست.

به مسجد محمدیه رفتم آقایی در حال پایین آمدن از پله‌های مسجد بود که دلیل رأی دادنش را اسلام و انقلاب دانست و گفت: به خاطر مملکت، خدا، حق مردم، آینده فرزندانمان، نشان دادن همدلی و همزبانی ملت ایران به دشمن و تثبیت جمهوری اسلامی رأی دادم و فرد برایم اهمیت نداشت.

روبروی مدرسه فرزانگان بود که خانم‌ها باید آنجا رأی خود را به صندوق می‌انداختند.

خانمی با چادر رنگی در صف نشسته بود گفت که آمده تا با رأی خود نشان دهد که زنده است و تفاوتی میان او و سران این کشور وجود ندارد و همه یک رأی دارند که در قبال آن مسئول هستند.

وی افزود: خون شهدا و داغ پدران و مادران را فراموش نکردیم و آمدم تا بیگانگان برای ما تصمیم نگیرند.

صدیقه یگانه که نفس نفس زنان دست به نرده می‌گرفت و از پله‌ها بالا می‌آمد، گفت: برای اسلام، رهبری و نظام جمهوری اسلامی همه باید رأی دهند.

خون شهدا و داغ پدران و مادران را فراموش نکردیم و آمدم تا بیگانگان برای ما تصمیم نگیرند 

آقای بنی هاشمی که با دو عصا آمده بود نیز بیان کرد:‌ من رأی دادم اما می‌خواهم تا به فکر مردم باشند؛ اما با این همه صبح زود برای رأی دادن آمدم.

از آنجا هم رفتم؛ هنگام ورود به حرم حضرت معصومه(س) سه خانم با خوشحالی در حال رفتن بودند از آنان پرسیدم که رأی اولی هستید با خنده گفتند بله به همین خاطر هم ذوق داریم.

یکی از آن‌ها گفت: آمدم رأی دهم زیرا نظرم برای کشورم مهم است دوست دارم با انتخاب رئیس جمهور سهمی در انتخاب آینده کشورم داشته باشم.

برای من خیلی مهم و جالب بود دوست داشتم صبح زود بیایم رأی بدهم و دلیل من نخست رهبر و ولایت فقیه و سپس کشور و مردم بود که امیدارم مشکلات هم کمتر شود.

وظیفه شرعی خود دانستم که برای تعالی کشور رأی دهم

وی تأکید کرد: هر کس باید برای خودش اینقدر ارزش قائل باشد که یک رأی را بدهد زیرا آدم باید خیلی اعتماد به نفس پایینی داشته و بی مسئولیت باشد که مسئله به این مهمی برایش اهمیتی نداشته باشد.

دیگری نیز گفت: دوست داشتم در انتخابات شرکت کنم زیرا می‌خواهم کشور بهتری داشته باشیم باید خودمان سرنوشت را رقم بزنیم تا دیگران برایمان تصمیم نگیرند و مردم سالاری برای همیشه پا برجا بماند و صحنه را خالی نکنم که این آزادی از من گرفته شود و امیدوارم وعده‌هایی که دادند محقق شود.

خانم شجاعی هم گفت: وظیفه شرعی خود دانستم که برای تعالی کشور رأی دهم تا در سرنوشت کشور سهیم باشم؛ همان‌گونه که رهبر فرمودند همه باید شرکت کنند تا سرنوشت خوبی بسازیم.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا سخت نبود که با نوزاد چند روزه آمدید؟ گفت: اصلاً سختم نبود عمداً با بچه آمدم شناسنامه‌اش را هم آوردم تا فرزندم هم این راه را ادامه دهد.

وی گفت: از رئیس جمهور آینده می‌خواهم به وعده‌هایش عمل کند زیرا در قبال رأی ما مسئول هستند باید تلاش کنند تا آنچه درشان کشور است محقق شود کشور را از هر لحاظ متعالی کنند.

رضا رزاقی که در صف طولانی رأی دهندگان در حرم حضرت معصومه(س) ایستاده بود نیز گفت: من رأی اولی هستم و برای رهبر، اسلام و مردم آمدم تا مملکت آباد شود.

وی ادامه داد: کسانی که رأی نمی‌دهند آبادانی و پیشرفت کشور برایشان مهم نیست و هر چه سرشان آید حقشان است.

عبدالعظیم محمدی نیز گفت: هر کس ایران را دوست دارد باید رأی دهد هیچ ربطی هم به دین، نژاد و اعتقادات ندارد ما در ایرانی بودن مشترک هستیم و باید این کشور را با کمک هم بسازیم.

عباس عطارد هم در این گفت‌وگو شرکت کرد و بیان کرد: من از راه دور آمدم تا در حرم حضرت معصومه(س) رأی دهم تا حضور مردم بیشتر نشان داده شود و به عشق مردم، شهدا و کشورم رأی می‌دهم.
انتهاي پيام / 137

https://qomnews.ir/vdcaeyny.49nau15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما