قم نيوز : قم نیوز: رییس دانشگاه علوم پزشكی قم با تاكید بر توسعه استفاده از فناوری اطلاعات، گفت: ارتقای سطح فناوری IT مسیر توسعه همه جانبه كشور در بخشهای اجرایی را تسریع می بخشد.
ارتقای سطح فناوری IT مسیر توسعه همه جانبه كشور در بخشهای اجرایی را تسریع می بخشد
به گزارش قم نیوز، سید شمس الدین حجازی روز گذشته در مراسم رونمایی از چهار پروژه اداره آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشكی قم، افزود: با توجه به برنامه های توسعه بلندمدت كشور استفاده از سیستم ها و شاخصهای فناوری اطلاعات در بخشهای اجرایی و اداری سازمانها و نهادهای دولتی لازم و ضروری است.

وی با اشاره به لزوم گسترش خردمندانه فناوری اطلاعات در سیستم اداری كشور، بویژه استان قم، گفت: تحقق اهداف چشم انداز پیگیری سیاستهای ابلاغی رهبر معظم انقلاب در بحث فناوری اطلاعات و همچنین چشم انداز IT كشور در گرو همت بالای مسوولان و مدیران دستگاه ها امكانپذیر است.

وی با بیان اینكه تحقق جنبش نرم افزاری تنها در گرو استفاده از بستر IT است، ادامه داد: ارتقای فناوری اطلاعات در تمام حوزه های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بازده مفید و موثری خواهد داشت و تحول عظیمی در این حوزه ها ایجاد می كند.

حجازی افزود: در راستای استفاده از مزایای فناوری اطلاعات، دانشگاه علوم پزشكی قم سیستم اتوماسیون اداری را راه اندازی كرد كه بواسطه این اقدام، چهار هزار و ۴۰۰ پرسنل این دانشگاه در استان بصورت آنلاین با هم در ارتباط هستند.

وی صرفه جویی پنج میلیارد ریالی در استفاده از كاغذ در كمتر از دو سال، صرفه جویی در وقت پرسنل دانشگاه و ارباب رجوع، صرفه جویی در استفاده از سوخت و نظارت عالی در بحث درمان از دیگر مزایای استفاده از فناوری اطلاعات بوده است.

وی با بیان اینكه ارتقای استفاده از بستر IT در كل حوزه سلامت آماده است، اظهار امیدواری كرد: مدیریت كلان در این حوزه گام به گام انجام شود.

در مراسم رونمایی از چهار پروژه اداره آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشكی قم، راه اندازی سامانه EHR (كارتهای ملی هوشمند)، رونمایی از سالنامه آماری تحلیل سال ۸۹، رونمایی از سامانه جامع آماری و بهینه سازی ساختار پرتال دانشگاه علوم پزشكی انجام شد.

از ۱۸ لغایت ۲۴ اسفند، هفته سلامت نامگذاری شده است كه شعار امسال سازمان بهداشت جهانی زندگی سالم، طول عمر بیشتر می باشد.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdca.6nik49nwu5k14.html
نام شما
آدرس ايميل شما