چهارشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۲۳
کد مطلب : 2610
با حضور مربیان زن و مرد بسکتبال؛

کلینیک بین‌المللی آموزش بسکتبال در قم پایان یافت

قم نيوز : قم نیوز: دبیر هیئت بسکتبال استان قم از پایان نخستین کلینیک مربیگری این رشته ورزشی در قم خبر داد.
کلینیک بین‌المللی آموزش بسکتبال در قم پایان یافت
به گزارش قم نیوز، محسن نادری اظهار کرد: استقبال بسیار خوبی از این کلینیک صورت گرفت که این مسئله نشان از علاقه‌مندی وافر مربیان جوان و آینده دار بسکتبال قم به خدمت به نسل جوان این رشته ورزشی و تلاش برای توسعه آن است.

وی با اشاره به حضور مدرس مجرب ایتالیایی در این دوره آموزشی، عنوان کرد: ماریو بلازونه مربی این دوره که خود از بسکتبالیست‌های خوب ایتالیا بوده است، در حال حاضر به عنوان مدرس فدراسیون بین المللی بسکتبال فعالیت می‌کند و حضور وی در ایران و در شهر مقدس قم فرصت مغتنمی برای مربیان بسکتبال قم به منظور بهره برداری از دانش این مربی بود.

دبیر هیئت بسکتبال استان قم با اشاره به نحوه برگزاری این دوره آموزشی، اضافه کرد: این دوره آموزشی به دو شکل تئوری و عملی برگزار شد که دوره تئوری آن در سالن کنفرانس اداره کل ورزش و جوانان و دوره عملی آن در سالن ورزشی استعدادهای درخشان قم اجرا شد.

وی بیان کرد: ۷۰ مربی در هر دو بخش آقایان و بانوان در این دوره آموزشی حضور داشتند و البته در میان آنها مربیانی از استان‌های قزوین، مرکزی، البرز و همدان نیز به چشم می‌خوردند که در کنار مربیان بسکتبال قم به مدت پنج روز از دانش این مربی ایتالیایی بهره بردند.

نادری اظهار کرد: بسکتبال قم برای رشد و پیشرفت مناسب باید از رده‌های سنی پایه کار خود را آغاز کند تا به صورت جدی در سطوح بالاتر سنی تقویت شود، اکنون مربیان جوانی که در این دوره آموزشی شرکت کرده‌اند می‌توانند با استفاده از تجارب ارزنده‌ای که مربی ایتالیایی در اختیار آنها قرار داده برای خدمت به نیروهای مستعد بسکتبال قم فعالیت کنند.

دبیر هیئت بسکتبال استان قم ادامه داد: کلینیک آموزشی با حضور مدرس ایتالیایی نخستین گام هیئت بسکتبال برای تحول این رشته ورزشی در آینده نزدیک است و با اهداف و برنامه‌های متنوعی که در تعامل و همفکری با سایر اعضای هیئت داریم، بسکتبال قم روند پیشرفت بسیار خوبی در پیش خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: این دوره آموزشی سه شنبه شب با حضور عباس جهان‌بینی، مدیر‌کل ورزش و جوانان استان قم که حمایت بسیار خوبی از ورزش استان به ویژه بسکتبال دارد، با برگزاری آخرین جلسه آموزش تئوری رسما پایان یافت.

نادری بسکتبال قم را دارای استعدادهای بسیار خوب عنوان و بیان کرد: فقط این استعدادها باید توسط همین مربیان جوان شناسایی و تربیت شوند، چرا که داشتن پشتوانه برای تیمی که الان با نام جهش ترابری در مسابقات لیگ برتر باشگاه‌های کشور حضور یافته لازمه داشتن نیروی انسانی خوب است.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdca.6nuk49niw5k14.html
نام شما
آدرس ايميل شما