چهارشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۳۹
کد مطلب : 4438
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عنوان کرد:

سوال از رييس جمهور موجب تقویت دولت و مجلس است

قم نيوز : قم نيوز: عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از عدم قاطعیت مجلس هشتم در برخی از مواردی که قانونی تصویب ولی اجرایی نمی‌شود شدیدا گلایه کرد و گفت: سوال از ريیس جمهور موجب تقویت دولت و مجلس می‌شود.
سوال از رييس جمهور موجب تقویت دولت و مجلس است
به گزارش قم نيوز، حجت‌الاسلام محمدجواد فاضل لنکرانی سه‌شنبه شب در گفت‌وگو با خبرنگاران در رابطه با اهمیت حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن اظهار داشت: حضور در راهپیمایی امسال به خاطر حساسیت‌هایی جدیدی که دشمنان نسبت به انقلاب دارند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی خاطر نشان کرد: دشمنان به زعم باطل خود با تحریم‌ها به دنبال ایجاد خلل در انقلاب هستند به همین دلیل حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن‌ماه بسیار لازم‌تر از گذشته است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: امیدواریم مردم عزیز ایران اسلامی به ویژه مردم همیشه در صحنه قم که هر سال حضور باشکوه در راهپیمایی ۲۲ بهمن داشته‌اند امسال حضور خود را جدی‌تر نشان دهند و اعلام کنند تحریم‌ها و این گونه امور در اراده قوی ملت ما خللی ایجاد نمی‌کند زیرا مردم ما تا آخر برای دفاع از اسلام ایستاده‌اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت حضور حداکثری در انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: مردم ما باید توسط مسوولان و توسط کسانی که تریبون در اختیار دارند اطمینان بیشتری نسبت به مجلس پیدا کنند.

فاضل لنکرانی ضمن تقدیر از زحمات مجلس هشتم خاطر نشان کرد: البته ما نسبت به اینکه در بعضی مواردی که قانون‌هایی تصویب کردند و اجرا نمی‌شد یا مخالفت‌هایی که با قانون انجام می‌شد و تصمیمات قاطعی از سوی مجلس اتخاذ نمی‌شد شدیدا گلایه‌مند هستیم.

وی با بیان اینکه مجلس ما باید بسیار قاطع و مقتدر باشد، تصریح کرد: همانطوری که امام فرمودند مجلس در راس امور است و در راس امور یعنی قانون‌هایی را تصویب می‌کند برای همگان لازم‌الاجراست.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه متاسفانه در مجلس هشتم بسیار قاطعیت کمی را دیدیم،‌ ابراز داشت: مردم انتظار یک مجلس قاطع دارند مجلسی که واقعا دنبال ولایت و اهداف امام باشد و از حق مردم دفاع کند.

وی با اشاره به تصویب قانون هدفمندی یارانه در مجلس هشتم گفت: با وجود قوانینی که در این خصوص تصویب شده است خود مجلسی‌ها می‌گویند آنچه اجرا می‌شود بر خلاف قوانین است چرا با این موارد برخورد نمی‌کنند؟

فاضل لنکرانی با اشاره به اینکه مردم ما سوالات فراوانی در مورد مجلس دارند، یادآور شد: اگر می‌خواهیم شرکت مردم بسیار گسترده‌ باشد باید مردم نسبت به مجلس اطمینان پیدا کنند تا مجلس آینده ما از این نظر خیلی قوی باشد.

وی در پاسخ به سوالی در رابطه با حذف افراد قاطع در مجلس از لیست‌های اصولگرایان به ویژه کسانی که اسامی‌ آنها در لیست سوال از ريیس جمهور بود، اظهار داشت: مردم ما به دنبال نمایندگانی هستند که بتوانند از حقوق اساسی مردم و دین مردم دفاع کنند و با این گونه کارها اینها به نتیجه مورد دلخواهشان نمی‌رسند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه مردم به دنبال نمایندگانی مستقل هستند، ابراز داشت: نمایندگانی که می‌خواهند از ريیس جمهور سوال کنند باید برای خدا سوال کنند نه اینکه سوال آنها جنبه دیگری داشته باشد.

وی با بیان اینکه سوال از ريیس جمهور امری طبیعی است که در همه دنیا مطرح می‌شود، خاطر نشان کرد: چرا باید از اول این مجلس تا حالا چندین مرتبه مسئله سوال از ريیس جمهور مطرح شده باشد ولی بعدا حذف شده و کنار گذاشته شود این نشان‌دهنده هم ضعف مجلس و هم ضعف دولت است.

فاضل لنکرانی گفت: اگر مجلس و دولت با کمک هم، سوال از ريیس جمهور را برای خدا و بدون غرض‌ورزی‌های دیگر عملی کنند هم موجب تقویت مجلس است و اعتماد مردم به مجلس بیشتر می‌شود و هم موجب تقویت خود دولت است.

وی سوال از ريیس جمهور را برای تقویت دولت فعلی و دولت‌های آینده مفید دانست و افزود: اگر کسی با این مسئله مخالفت کند معنایش این است که چنین حقی برای مجلس لغو است و این معنایش تخطئه قانونی است که در دوره‌های گذشته گذاشته شده است.

انتهای پیام/۱۰۹
https://qomnews.ir/vdca.enyk49nya5k14.html
نام شما
آدرس ايميل شما