چهارشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۳۲
کد مطلب : 6968
قاضی خبرداد:

پیش بینی هوای سه روز آینده قم

قم نيوز : قم نیوز: کارشناس هواشناسی قم گفت: میزان گرد و خاک موجود در هوای قم در چند روز آینده افزایش خواهد یافت.
پیش بینی هوای سه روز آینده قم
به گزارش قم نیوز، محمدرضا قاضی با بیان اینکه گرد و خاک موجود در هوا تلفیقی از گرد و خاک محلی و کشوری است، اظهار داشت: وزش باد شدید و گرد و خاک تا فردا بعدازظهر ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه گرد و خاک موجود در هوای قم تا دو سه روز آینده ماندگار است، ادامه داد: غلظت میزان گرد و خاک موجود در هوا در چند روز آینده افزایش خواهد داشت.

کارشناس هواشناسی قم با اشاره به افزایش ابر گفت: با وجود افزایش ابر در آسمان استان، بارندگی صورت نمی‌گیرد و این در حالی است که بارش باران از میزان گرد و خاک موجود در هوا می‌کاهد.

قاضی تصریح کرد: سرعت وزش باد با وجود اینکه غبارهای محلی را افزایش می‌دهد اما غبار ریز گردها را از منطقه دور می‌کند.

وی عنوان داشت: غبارهای محلی پس از هفت ساعت به دلیل سنگینی نشست خواهد داشت و پیش‌بینی می‌شود بعد از ۷۲ ساعت هوای خوبی داشته باشیم.

کارشناس هواشناسی قم تصریح کرد: گرد و خاک محلی به طور معمول مشکل‌ساز نیست چرا که ذرات درشت است و با فیلترهای معمولی می‌توان با آن مقابله کرد.

قاضی، تثبیت شن‌های روان را یکی از راه‌کارهای مقابله با گرد و غبار محلی عنوان کرد.

وی گفت: خنکی هوا تا فردا بعد از ظهر ادامه خواهد داشت و در این چند روز میانگین وضعیت هوا حداقل ۱۶ درجه و حداکثر ۳۰ درجه خواهد بود.

کارشناس پیش‌بینی هواشناسی قم گفت: در بخش‌های استان نیز وضعیت به همین صورت است و دمای بخش‌ها از شهر قم پایین‌تر خواهد بود.

انتهای پیام/۱۰۹
https://qomnews.ir/vdca.inik49noa5k14.html
نام شما
آدرس ايميل شما