سه شنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۰۶
کد مطلب : 6751
حجازی خبر داد:

احداث نخستین اورژانس بیمارستانی کشور با 40 تخت مراقبت‌های ویژه

قم نيوز : قم نیوز: نخستین اورژانس مستقل بیمارستانی کشور با 40 تخت مراقبت‌های ویژه در قم با 75 درصد پیشرفت فیزیکی در حال احداث است.
احداث نخستین اورژانس بیمارستانی کشور با 40 تخت مراقبت‌های ویژه
به گزارش قم نیوز، سید شمس الدین حجازی، رییس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره روند رو به رشد ساخت و احداث مراکز بهداشتی و درمانی بعد از سفر پر خیر و برکت رهبر معظم انقلاب به قم گفت: با توجه به حجم عظیم ترددها از محورهای مواصلاتی استان و قرار داشتن قم در شاهراه مواصلاتی کشور و لزوم پوشش درمانی و مراقبتی مصدومان ناشی از تصادفات شهری و جاده‌ای نخستین اورژانس مستقل بیمارستانی کشور با ۴۰ تخت مراقبت‌های ویژه در بیمارستان شهید بهشتی قم در حال احداث است.

حجازی با بیان اینکه این اورژانس بیمارستانی در حال حاضر با ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی در مراحل پایانی احداث و تجهیز قرار دارد، افزود: در این اورژانس با هدف تسریع و بهبود روند خدمت رسانی به مصدومان و مجروحین به ویژه حوادث ترافیکی علاوه بر خدمات اورژانس سرپایی و بستری، ۳۲ تخت ICU و هشت تخت CCU پیش بینی شده است.

وی این اورژانس را یکی از مراکز نمونه و منحصر به فرد در منطقه و جهان معرفی کرد و گفت: برای ساخت این اورژانس در زمینی به مساحت ۸۵۰ متر مربع تا کنون ۴۰۰ میلیون تومان با همکاری یکی از خیرین و ۳۵۰ میلیون تومان از محل اعتبارات استانی هزینه شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم اعتبار مورد نیاز برای تکمیل و تجهیز این اورژانس را ۵/۲ میلیارد تومان برآورد کرد و افزود: در صورت تامین اعتبار این طرح در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/۱۰۹
https://qomnews.ir/vdca.mnik49n065k14.html
نام شما
آدرس ايميل شما