يکشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۱۶:۱۸
کد مطلب : 5293
استاندار قم عنوان کرد:

قطار سريع‌السير قم-تهران يكی از نيازهای اساسی استان

قم نيوز : قم نیوز: استاندار قم قطار سريع‌السير قم-تهران را يكی از نيازهای اساسی اين استان عنوان كرد و افزود اجرای اين پروژه علاوه بر كاهش زمان سفر بين دو استان، از حجم ترافيك محور قم-تهران نيز می كاهد.
قطار سريع‌السير قم-تهران يكی از نيازهای اساسی استان
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام محمدحسين موسی پور در ديدار معاون وزير راه و شهرسازی، با اشاره به حضور پرشور و عظيم مردم در انتخابات نهمين دوره مجلس شورای اسلامی، ضمن تبريك اين حماسه عظيم ملت ايران، اظهار داشت: ملت ايران با حضور پرشور و انقلابی خود ۱۲ اسفند را به يوم‌الله ديگری تبديل كرده و دشمن را از ادامه توطئه‌های خود عليه نظام اسلامی مايوس ساختند.

وی با اشاره به آثار اين حماسه عظيم مردم در ۱۲ اسفند، خاطرنشان كرد: اين بصيرت و هوشمندی مردم مواضع دشمن را در قبال نظام اسلامی تغيير داد.

استاندار قم افزود: دشمنان ايران اسلامی بعد از يك دوره تحريم و ترور و فشار عليه ملت ايران منتظر كمرنگ شدن حضور مردم و دلسردی آن ها در انتخابات بودند اما با مشاهده اين حضور پرشور از مواضع خود عقب نشينی كرده و به موضع نرمش روی آوردند.

وی اولويت‌بندی تعهدات دولت در بخش راه براساس نيازها، سنجش اقتصادی و ضرورت‌های كشور را امری ضروری خواند و تصريح كرد: بررسی تعهدات دولت در بخش راه و همچنين اولويت‌بندی و استفاده از ظرفيت‌های بخش خصوصی برای تكميل آن ها ضرورت دارد.

استاندار قم استفاده از بخش خصوصی در بخش راه را گامی اساسی در توسعه و تكميل راه‌های كشور دانست و گفت: با توجه به محدوديت منابع دولتی و وسعت سرزمينی، ورود فعال بخش خصوصی به پروژه‌های دولت كمك بسيار خوبی برای تحقق تعهدات و انتظارات است.

وی ضمن تقدير از اقدامات دولت نهم و دهم در توسعه و بهسازی راه های كشور بيان داشت: اقدامات دولت در توسعه راه های كشور ستودنی است اما نيازهای كشور بيش از اقدامات فعلی است و تغيير رويكرد به سمت بهره‌گيری از ظرفيت بخش خصوصی سرعت رفع كمبودها و مشكلات بخش راه ضروری است.

موسی پور با اشاره به وضعيت جغرافيايی قم به عنوان چهارراه مواصلاتی كشور، ضرورت نگاه فرا استانی به توسعه راه‌های اين استان را يادآور شد و خاطرنشان كرد: با توجه به اينكه قم چهارراه مواصلاتی كشور محسوب می شود توجه به توسعه راه ها و سرعت انجام پروژه‌ها اين استان بايد افزايش يابد.

استاندار قم قطار سريع‌السير قم - تهران را يكی از نيازهای اساسی اين استان عنوان كرد و افزود: با توجه به حجم مراودات بين قم و تهران و كمبود ظرفيت راه‌های مواصلاتی اجرايی اين پروژه علاوه بر كاهش زمان سفر بين دو استان، از حجم ترافيك محور قم - تهران نيز می كاهد.

وی همچنين پروژه راه قم - آوه را يكی از پروژه‌های مهم كشور دانست و اظهار داشت: اتصال اين پروژه به ساوه به صورت دو بانده علاوه بر كاهش تصادفات در آن، مشكلات ترافيكی اين محور پرتردد را كاهش می دهد.

موسی پور تسريع در تكميل پروژه‌های قم - نيزار و اتصال راه‌آهن سلفچگان به راه آهن سراسری را امری ضروری دانست و گفت: تبادل تفاهم‌نامه برای تبديل محور قم سلفچگان به آزادراه اقدام قابل تقديری بود و به زودی عمليات اجرايی اين آزادراه آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به آغاز عمليات اجرايی شش بانده شدن جاده قم گرمسار، بيان داشت: اولويت استان تعريض اين محور از سمت قم و همچنين اتصال آن به شهر است و هيچ گونه خللی نبايد در جريان اجرای اين پروژه ايجاد شود.

مهندس صادقی معاون وزير راه و شهرسازی نيز در اين جلسه با اشاره به تعهدات وزارت راه و شهرسازی در استان قم، اظهار داشت: عمده تلاش دولت در جهت اتمام پروژه‌های ضروری كشور با محوريت استفاده از ظرفيت‌های بخش خصوصی است.

وی با اشاره به جايگاه ويژه فرهنگی و مذهبی قم تصريح كرد: نگاه دولت به پروژه‌های قم ملی است و تكميل پروژه‌های نيمه تمام و ضروری اين استان در اولويت اصلی است.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdca.onmk49nue5k14.html
نام شما
آدرس ايميل شما