دوشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۱۶:۴۳
کد مطلب : 5095
آیت الله سبحانی بیان کرد:

آشنایی با زبان خارجی یکی از نیازهای مهم مبلغان

قم نيوز : قم نیوز: آیت الله جعفر سبحانی آشنایی با زبان خارجی را یکی از نیازهای مهم مبلغان در دوره کنونی برشمرد.
آشنایی با زبان خارجی یکی از نیازهای مهم مبلغان
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله جعفر سبحانی ظهر امروز در دیدار با نمایندگان استانی معاونت بین‌المللی حوزه علمیه با تاکید بر ضرورت شناخت زمان اظهار کرد: در عصر تبادل اطلاعات قرار داریم و اگر اندیشه‌ای در شرق تولید می‌شود مدت زمانی دیگر در اختیار غرب است.

وی با تاکید بر ضرورت انتقال افکار حوزه به غرب افزود: در عصری که وسایل ارتباطی زیاد است مرجعیت شیعه نیز بیکار نمی‌نشیند و بر خلاف گذشته که جنگ و اختلافات داخلی، ما را مشغول کرد اما امروز یک آرامشی به‌وجود آمده است و در سایه این آرامش باید به شناسایی نیازها و صدور پیام شیعه بپردازیم.

این استاد حوزه تصریح کرد: باید گروهی از طلاب حوزوی به عنوان گروه تحقیقی به کشورهای دیگر رفته و نیازهای آنجا را درک کنند و نتیجه این تحقیقات را در اختیار علمای حوزه قرار دهند.

وی بر تشکیل مجمع فکری در حوزه برای شناسایی نیازهای دیگر کشورها و صدور تفکر شیعی تاکید کرد و افزود: باید در حوزه علمیه، اتاق فکری برای این کار تاسیس شده و برنامه‌ریزی کند.

سبحانی تربیت مبلغ را مورد تاکید قرار داد و عنوان کرد: بعد از شناسایی باید مبلغی متناسب با آن مکان تربیت کرد تا نماینده حوزه علمیه شیعه باشد.

وی آشنایی با زبان خارجی را یکی از نیازهای مهم مبلغان در دوره کنونی برشمرد و تصریح کرد: ما مملو از علم و دانش هستیم اما قدرت عرضه آن را به دیگران نداریم.

رییس موسسه امام صادق (ع) ادامه داد: مبلغان باید در درجه اول زبان عربی و در درجه دوم زبان‌های دیگر را بیاموزند تا بتوانند تاثیرگذار باشند.

وی خواستار ترجمه تاریخ و فقه شیعه به زبان‌های زنده دنیا شد و گفت: امروز باید بتوانیم و تلاش کنیم ولایت، حکومت، قانون اساسی و حقوق بین‌المللی را به زبان آنها نقل کنیم.

سبحانی خواستار حضور طلاب متاهل و متعهد در کوتاه مدت به کشورهای دیگر به منظور تبلیغ شد و بیان داشت: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد تا ارتباط مبلغان اعزامی به خارج با حوزه علمیه قطع نشود.

وی در پاسخ به این سوال که در خارج از کشور که دختران بی‌حجاب هستند، وظیفه مبلغانی که به خارج می‌روند چیست، تصریح کرد: مبلغانی که به خارج از کشور می‌روند باید چشم خود را بپوشانند.

این مرجع تقلید در ادامه با تاکید بر ضرورت ارتباط علمای شیعه و سنی اظهار داشت: مکتب ما مکتب اهل بیت (ع) و گفتار ما گفتار اهل بیت (ع) است بنابراین هر کجا رفتیم باید بگوییم که پیرو اهل بیت (ع) هستیم.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdca.onmk49nwm5k14.html
نام شما
آدرس ايميل شما