چهارشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۱۵
کد مطلب : 6625
آیت الله نوری همدانی:

مسوولان اختلافات را به مطبوعات نکشانند

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید شیعیان به مسوولان توصیه کرد: اختلافات درونی را به مطبوعات و رسانه‌ها نکشانند و در همه حال مطیع رهبری باشند.
مسوولان اختلافات را به مطبوعات نکشانند
به گزارش قم نیوز، آیت الله  حسین نوری همدانی صبح چهارشنبه در آغاز درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، اظهار داشت: اختلاف بین مسوولان نظان اسلامی اصلا معنی ندارد، اگر احیانا اختلاف سلیقه‌ای هم وجود دارد، باید با آرامی و متانت حل شود و نباید این اختلافات به مطبوعات و رسانه‌های داخلی و خارجی کشیده شود.

وی با اشاره به این‌که جمهوری اسلامی ایران، الگو‌ی دیگر کشور‌هاست، افزود: حرکت‌های ظلم ستیزانه کشورهای منطقه، حرکتی اسلامی است و اگر این حرکت ها از طرف دشمن مصادره نشود، در پیشبرد وحدت بسیار موثر است؛ بنابراین ایران اسلامی باید الگوی این کشورها در عرصه وحدت باشد.

با اختلافات خود الگو بودن ایران را زیر سوال نبرید
استاد حوزه علمیه با تاکید بر این‌که مسوولان باید اختلافات را کنار بگذارند، خطاب به آنان گفت:همه دنیا به شما نگاه می کنند، اگر با هم اختلاف داشته باشید و این اختلافات به مطبوعات کشیده شود، الگو بودن ایران اسلامی زیر سوال می‌رود؛ چرا که اساس موجودیت و تکامل یک کشور و ملت، وحدت است.

وی با اشاره به تمسک برخی‌ها به روایتی از پیامبر اکرم "اِختِلافُ اُمَّتی رَحمَةٌ"، تصریح کرد: اختلاف امت زمانی رحمت است که در مسیر علم و پیشرفت حرکت کند، نه این‌که اختلاف سیاسی و امثال آن که رحمت نیست و جامعه را به هم می‌ریزد، باشد.

نوری همدانی در ادامه تأکید کرد: حوزه علمیه به همه مسوولان سفارش می کند اختلافات را به رسانه ها نکشانند و وحدت داشته باشند و اسلام و ولایت و رهبری را محور قرار دهند و از او پیروی کنند.

همه مطیع اوامر رهبری باشیم
به گزارش مرکز خبر حوزه، این مرجع تقلید شیعیان در پایان یادآور شد: ‌بر اساس آیات قرآن کریم،‌ حکومت اسلامی از آن پیغمبر و بعد از ایشان ائمه و بعداز آن ولایت فقیه است، بنابراین همه باید مطیع اوامر رهبری باشیم و از او اطاعت کنیم.

انتهای پیام/۱۰۹
https://qomnews.ir/vdca.unik49nim5k14.html
نام شما
آدرس ايميل شما