چهارشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۴۵
کد مطلب : 5608
مدیرکل کمیته امداد استان قم خبر داد:

رشد ۸۳ درصدی کمک مردم قم به جشن نیکوکاری

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان، در مراسم افتتاحیه دفتر تعامل این اداره کل با بسیج حقوقدانان از رشد ۸۳ درصدی کمک های مردمی به جشن نیکوکاری نسبت به سال گذشته خبرداد.
رشد ۸۳ درصدی کمک مردم قم به جشن نیکوکاری
به گزارش قم نیوز، در این مراسم، مدیرکل کمیته امداد استان ضمن اشاره به رویکردهای نوین در عرصه خدمات حمایتی اظهارداشت: ما با نگاه تخصصی میتوانیم به دور از کمک های مادی و مالی یک بخشی از خدمات اجتماعی را در حوزه کمک های فکری و معنوی ارائه کنیم و این الگوی مناسبی است که جمعی از متخصصین و متعهدین ما در یک حوزه مشخص به کمک محرومین بشتابند.

وی افزود: قطعا یک بخشی از استیفای حقوق نیازمندان در چارچوب حمایت ها و ارائه مشاوره های حقوقی معنا پیدا میکند چرا که ما با مددجویانی روبروهستیم که عمدتا به سبب عدم آشنایی با قوانین توانایی دفاع از حقوق حقّه خود را ندارند.

جلالی گفت: ما باور داریم که الگویی مشابه این حرکتی که بسیج حقوقدانان آغاز کرده است باید درمیان سایر متخصصین ما نظیر مهندسین و پزشکان تسرّی پیدا کند و چه بسا ثواب چنین حرکت هایی بمراتب از کمک های مالی بیشتر باشد.

وی ادامه داد: علم، باید بدون انتظار از انتفاع مادی برای فرد عالم درخدمت کمک به دیگران قرار بگیرد و در الگوهای نوین حمایتی نیز به شدت توصیه براین است که متخصصین تخصص های مختلف در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی به ارائه مشاوره های گوناگون فکری و معنوی بپردازند.

مدیرکل کمیته امداد استان همچنین به مشارکت فعال مردم استان در عرصه های سیاسی و اجتماعی اشاره کرد و گفت: پس از انتخابات مجلس بعنوان مظهر مشارکت سیاسی، این بار مردم ما با حضور پرشور خود در جشن نیکوکاری بعنوان یکی از جلوه های مشارکت اجتماعی حماسه دیگری را به نام خود رقم زدند.

وی افزود: مجموع جمع بندی های ما از کمک های مردمی به جشن نیکوکاری در هفته احسان و نیکوکاری نشان میدهد که میزان مشارکت مردم نسبت به سال گذشته از رشد ۸۳ درصدی برخوردار بوده که این افزایش چشمگیر به نوبه خود قابل تقدیر و ستایش است.

جلالی گفت: در سال گذشته رقم کمک های مردمی به جشن نیکوکاری مبلغ سه میلیارد و دویست و سی میلیون ریال بود ولی امسال میزان هدایای نقدی و غیرنقدی مردم از مرز پنج میلیارد و نهصد میلیون ریال گذر کرد که از توجه روز افزون و عمق همدلی مردم شریف استان به مستمندان و نیازمندان جامعه حکایت دارد.

وی درپایان ضمن تقدیر و تشکر از این حضور حماسی مردم در جشن نیکوکاری خاطرنشان کرد: بی شک این مشارکت ارزشمند اجتماعی مرهون فضای معنوی حاکم بر استان است که بیش از پیش اهمیت نقش مرجعیت و روحانیت در ترویج فرهنگ احسان و نوعدوستی را برجسته می سازد.

انتهای پیام/۱۰۹
https://qomnews.ir/vdca.wnmk49nia5k14.html
نام شما
آدرس ايميل شما