دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۵۶
کد مطلب : 7345
لطفی خبر داد:

دیدار خانواده شهدای هفتم تیر با مراجع

قم نيوز : قم نیوز: رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم گفت: دیدارهایی با مراجع عظام تقلید برای خانواده شهدا و دست اندرکاران برگزاری مراسم سالروز شهدای هفتم تیر تدارک دیده می‌شود.
دیدار خانواده شهدای هفتم تیر با مراجع
به گزارش قم نیوز، نصرت الله لطفی در جلسه ستاد بزرگداشت سالگرد شهدای هفتم تیر که پیش از ظهر امروز در دفتر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد، اظهار کرد: در زمینه برگزاری مراسم سالروز رحلت امام خمینی(ره) و نیز راهپیمایی ۱۵ خرداد، مجموعه نهادهای قم عملکرد خوبی داشته و پوشش رسانه‌ای مناسبی از آن صورت گرفت.

وی با اشاره به تقارن این مسئله با مراسم اعتکاف افزود: این امر موجب کاهش نسبی شرکت کنندگان در راهپیمایی شد اما مسئله مهم، توجه بازاریان و کسبه قم به تعطیلی چند ساعته این روز است زیرا امام خمینی(ره) ۱۵ خرداد را عزای عمومی اعلام کردند و خواستار عدم فراموشی این روز و عاشورای حسینی شدند.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم ادامه داد: در مراسم ویژه سالروز شهدای هفتم تیر همواره مراسمی به مدت سه روز در تهران برگزار می‌شد و خانواده این شهدا با بزرگان نظام دیدار می‌کردند اما خلاء چنین مراسمی در استان‌ها دیده می‌شد.

وی با بیان اینکه خانواده‌های شهدای هفتم تیر در چهار استان اقامت دارند، گفت: از سال گذشته مصوب شد که از این پس خانواده‌های این شهدا در شهرهای خود مراسمی برگزار کنند.

لطفی خاطرنشان کرد: دیدارهایی با تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) و مراجع عظام تقلید برای خانواده شهدا و دست اندرکاران برگزاری مراسم سالروز شهدای هفتم تیر تدارک دیده می‌شود.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم با بیان اینکه فاجعه هفتم تیر به منظور براندازی نظام اسلامی صورت گرفت، گفت: شأن و جایگاه اشخاصی که در این حادثه ترور شدند مد نظر بود و هدف مسببان آن فراتر از افراد محسوب می‌شد زیرا مستکبران جهانی به دنبال سرنگونی نظام بودند.

وی تاکید کرد: مسائل کنونی از جمله انرژی هسته‌ای نیز بهانه‌ای برای براندازی نظام توسط مستکبران است و جوانان باید توجه داشته باشند که این مسائل از ابتدای انقلاب وجود داشته و کینه دیرینه دشمنان دلیل اصلی آن است.

لطفی با تاکید بر تبلیغات با محور بزرگداشت شهید بهشتی و جایگاه والای شهدای هفتم تیر افزود: باید از فرصت‌ها و تجمعات گوناگون بهره برده و اهداف شوم دشمنان را تبیین کنیم ضمن اینکه بیان پایمردی‌ها و فداکاری‌های یاران انقلاب ضروری است.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم ادامه داد: سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم نیز در روز نهم تیرماه حجت الاسلام باغانی از تهران خواهد بود که هماهنگی‌های لازم به منظور جابجایی این جانباز انقلاب از تهران به قم صورت گرفته است.

وی با تاکید بر برطرف ساختن کاستی‌ها در خصوص برگزاری مراسم در مزار شهدای هفتم تیر عنوان داشت: همه دست اندرکاران باید خود را به منظور حضور در صحنه موظف بدانند و مدیریت مراسم را بر عهده بگیرند تا دغدغه جمعیت حاضر وجود نداشته باشد.

لطفی ابراز کرد: حضور خانواده شهدا در دعای سمات نیز تأثیر خوبی داشته و برنامه ریزی در این زمینه باید صورت گیرد ضمن اینکه دیدار این خانواده‌ها با مراجع تقلید نیز جزو برنامه‌ها خواهد بود.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم با تاکید بر ظرفیت بالای مساجد استان قم در برگزاری مراسم‌های مذهبی و ملی افزود: برگزاری مراسم قرائت قرآن و اهدای ثواب آن به روح شهدا از جمله فعالیت‌های مفیدی است که می‌توان در مساجد انجام داد.

انتهای پیام/۱۰۹
https://qomnews.ir/vdca.yn0k49nem5k14.html
نام شما
آدرس ايميل شما