يکشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۱۱
کد مطلب : 8047

کسب مدال طلا توسط کاراته کای قمی

قم نيوز : قم نیوز: تنها کاراته‌کای نوجوان قمی اعزام به پیکارهای قهرمانی آسیا با غلبه بر تمام حریفان خود موفق به کسب نشان طلا شد.
کسب مدال طلا توسط کاراته کای قمی
به گزارش قم نیوز، در شرایطی که دوازدهمین دوره رقابت‌های کاراته قهرمانی آسیا در هر دو بخش مردان و بانوان از روز شنبه بیست و چهارم تیر ماه آغاز شده است، نخستین موفقیت را کاراته کاهای اعزامی رده سنی نوجوانان رقم زده و نایب قهرمان آسیا شدند.

در بین کاراته کاهای مدال آور روز نخست که منجر به نایب قهرمانی تیم ملی کاراته رده سنی نوجوانان کشورمان در بزرگ‌ترین رویداد کاراته آسیا شدند، علیرضا قاضی تنها نماینده کاراته قم در رقابت‌های نوجوانان آسیا نیز درخشان ظاهر شد.

در حالی که تمام کاراته کاهای نوجوان و جوان اعزامی کشورمان که در دوره اخیر پیکارهای بین‌المللی ارزروم ترکیه موفق به کسب مدال شدند، در ترکیب تیم‌های ملی رده‌های سنی نوجوانان و جوانان کاراته در رقابت‌های قهرمانی آسیا حضور داشتند، قاضی توانست مدال نقره خود در جام بین‌المللی ترکیه را به طلای آسیا تبدیل کند.

در حالی که کاروان کاراته کشورمان در قالب تیم‌های نوجوانان و جوانان یک هفته زودتر راهی پیکارهای قهرمانی آسیا شده بود، کسب سه مدال طلا، دو نقره و چهار برنز همراه با عنوان نایب قهرمانی نوجوانان آسیا، زمینه موفقیت کاراته کشورمان در این دوره از پیکارها را بیش از پیش فراهم کرد.

در دوازدهمین دوره مسابقات کاراته قهرمانی آسیا در تاشکند ازبکستان که با حضور ۲۵ کشور آسیایی برگزار می‌شود، علیرضا قاضی در وزن منهای ۶۳ کیلوگرم رقابت‌های خود را از مصاف با نماینده میزبان یعنی ازبکستان آغاز کرد و در گام نخست نیز با نتیجه قاطع چهار بر صفر حریف را شکست داد تا راهی مرحله دوم این رقابت‌ها شود.

در دور دوم قاضی به حریفی سرسخت از کشور ژاپن برخورد کرد اما در این مبارزه نیز با دقت بالا و اجرای صحیح فنون توانست رقیب خود را با نتیجه چهار بر دو شکست دهد.

کسب برتری مقابل کاراته کای کشور ژاپن، قاضی را به دور سوم این رقابت‌ها فرستاد جایی که قاضی در مبارزه سوم مقابل نماینده تایلند نیز به برتری چهار بر دو رسید تا در فینال به مصاف حریفی از کشور اندونزی برود.

قاضی در تلاش برای کسب عنوان نخست و مقام قهرمانی رقابت‌های کاراته نوجوانان آسیا در وزن منهای ۶۳ کیلوگرم، نماینده اندونزی را نیز با اقتدار با نتیجه جالب توجه ۹ بر یک شکست داد تا صاحب مدال طلای این وزن شود.

این موفقیت برای قاضی در حالی به دست آمد که علیرضا قاضی چندی پیش در جام بین‌المللی ترکیه که با رقابت ۲۵۰ ورزشکار از شش کشور به مدت پنج روز برگزار شد، در وزن منهای ۶۳ کیلوگرم نماینده کاراته قم در این رقابت‌ها بود که با وجود شایستگی برای کسب نشان طلا و مقام قهرمانی، در نهایت عنوان دوم و نشان نقره این پیکارها را کسب کرد.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdca.ynak49nw05k14.html
نام شما
آدرس ايميل شما