يکشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۵۷
کد مطلب : 3240
با اعتبار 500 میلیارد ریال؛

عملیات اجرایی انتقال آب‌های روان به دشت مسیله آغاز می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: استاندار قم از آغاز عملیات اجرایی انتقال آب های روان به دشت مسیله با اعتباری بالغ بر 500 میلیارد ریال از اواخر بهمن ماه سال جاری خبر داد.
عملیات اجرایی انتقال آب‌های روان به دشت مسیله آغاز می‌شود
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام محمد حسین موسی پور در نشست بررسی وضعیت آب استان قم که با حضور مدیران بخش آب استان برگزار شد، ضمن قدردانی از اهتمام جدی مجموعه مدیران و دست اندرکاران بخش آب استان در رفع دغدغه ها و مشکلات این بخش تصریح کرد: طی سال های اخیر و با دلسوزی، انگیزه و تلاش مضاعف مدیران بخش آب کشور و استان، شاهد اتخاذ تصمیمات مناسب و اجرای طرح های اساسی و کارگشا در زمینه حل مسائل و کاهش نگرانی های جدی در این حوزه هستیم.

وی از آب به عنوان چالش اصلی و از عوامل مهم در توسعه آتی قم یاد کرد و افزود: مجموعه طرح ها و اقدامات این حوزه ضمن نجات استان از بحران جدی کم آبی، روند پیشرفت و توسعه استان را نیز شتاب بخشیده است.

اواخر بهمن آغاز عملیات اجرایی انتقال آب به دشت مسیله
موسی پور با اشاره به توافقات صورت گرفته برای انتقال سالیانه ۶۰ میلیون متر مکعب روان آب به دشت مسیله گفت: انعقاد قرارداد با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء به عنوان مجری طرح و نیز انتخاب مشاور طرح انجام شده و حداکثر تا اواخر بهمن ماه عملیات اجرایی این طرح آغاز خواهد شد.

وی از اختصاص ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای این طرح خبر داد و گفت: باید به سرعت مقدمات اجرایی شدن طرح و جذب اعتبارات صورت پذیرد.

استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود به روند اجرای طرح انتقال آب از سرشاخه های دز اشاره و تصریح کرد: عملیات احداث تونل و ساخت سد کوچری مربوط به این طرح در دست اجرا بوده و بر اساس برنامه زمانبندی در حال پیگیری است.

تاکید استاندار قم بر اجرای فازهای تکمیلی پروژه انتقال آب از سرشاخه های دز
موسی پور در ادامه با تاکید بر لزوم تسریع در اجرای فازهای تکمیلی این پروژه اظهار داشت: برای بررسی آخرین وضعیت پروژه لازم است نشستی با حضور وزیر نیرو در محل پروژه برگزار شود.

وی همچنین با اشاره به طرح انتقال آب از خزر به سمنان و کویر مرکزی کشور گفت: پیگیری های لازم برای گنجاندن قم در این طرح انجام گرفته است.

وی در خصوص پروژه های بخش آبفای استان تصریح کرد: پروژه های مهمی در این بخش در حال اجرا است که باید بر اساس برنامه زمانبندی شده به بهره برداری برسند.

استاندار قم از آبرسانی به پروژه های مسکن مهر به عنوان طرح های کلیدی و ضروری در این حوزه یاد کرد و افزود: پروژه های مسکن مهر استان به ویژه ۴ هزار واحد در حال آماده سازی برای پایان سال نیاز به تامین آب داشته و باید با جدیت مورد پیگیری قرار گیرد.

افزایش اعتبارات مجموعه آب روستایی استان قم
موسی پور با اشاره به اقدامات انجام گرفته برای رفع معضل کم آبی در بخش ها و روستاهای استان از پیگیری های استان برای افزایش ویژه سهم اعتبارات این بخش خبر داد و افزود: بر اساس پیگیری های انجام گرفته از طریق مسئولان عالی وزارت نیرو، مقررشده تا اعتبارات مجموعه آب روستایی استان با یک جهش چشمگیر از ۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به رقمی بیش از ۵ میلیارد تومان افزایش یابد.

وی در ادامه تاکید کرد: لازم است تا به مسائل و مشکلات بخش آب روستایی، لزوم بازنگری در طرح ها و اولویت های اجرایی این بخش و نیز راهکارهای کاهش هزینه های تامین منابع آب و نگهداری خطوط انتقال آب شرب روستایی توجه جدی صورت گیرد.

استاندار قم با اشاره به اهمیت رصد دقیق مسائل آب در قم گفت: این جلسه‌ها باید به صورت مستمر و ماهی حداقل یک بار تشکیل شود.

بر اساس این گزارش، در این جلسه مدیران بخش آب و کشاورزی استان گزارشی از طرح‌ها، برنامه‌ها، مسائل و مشکلات حیطه کاری خود ارائه دادند.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdca.ynek49nuw5k14.html
نام شما
آدرس ايميل شما