چهارشنبه ۱ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۰۱
کد مطلب : 52707
منبع : خبرگزاری مهر
معاون استاندار قم خبر داد؛

کلنگ‌زنی یک نیروگاه خورشیدی در قم

قم نيوز : قم نیوز: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قم از افتتاح ۲۰۴ پروژه، از جمله کلنگ‌زنی یک نیروگاه خورشیدی، در هفته دولت امسال در قم خبر داد.
افتتاح ۲۰۴ پروژه همزمان با هفته دولت در قم
افتتاح ۲۰۴ پروژه همزمان با هفته دولت در قم
به گزارش قم نیوز، محسن بهشتی ظهر چهارشنبه در نشست خبری استانداری قم به مناسبت هفته دولت با اشاره به افتتاح ۲۰۴ پروژه در استان قم در هفته دولت اظهار داشت: برای این پروژه‌ها ۴۵۱ میلیارد تومان هزینه شده و در بخش کشاورزی ۵۲ پروژه و در بخش صنعت هفت پروژه در این زمینه افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به افتتاح ۶ هتل در هفته دولت در قم گفت: در بخش ورزش در هفته دولت امسال ۵ پروژه به بهره‌برداری می‌رسد و در بخش آموزش هم چهار پروژه افتتاح خواهد شد.

به گفته معاون استاندار قم، یکی از مهم‌ترین پروژه‌های هفته دولت امسال اجرای پروژه‌های آبخیزداری در بالادست پردیسان است که موجب شد زمستان امسال سیلی در پردیسان نداشته باشیم.
 
وی افزود: دربخش نوسازی مدارس، دو مدرسه، یک هنرستان تربیت بدنی و یک نمازخانه افتتاح می‌شود.

بهشتی اظهار کرد: در بخش کشاورزی ۱۱ پروژه آبیاری کم فشار، ۵ پروژه تجهیز اراضی و هشت پروژه احیای قنات برای مقابله با مشکلات خشکسالی داریم.

وی با اشاره به سیاست تغییر الگوی کشت در استان افزود: امسال باغات پسته ما ۸۰۰ هکتار افزایش پیدا کرده و ۹۰ هکتار توسعه کشت گیاهان دارویی داریم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قم ابراز داشت: در شرکت آب و فاضلاب استان یک پروژه نیروگاه برق آبی داریم که یکی از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی است. در هفت نقطه از انتقال آب کوچری به قم امکان تولید برق وجود دارد که یک نمونه اول به بهره‌برداری رسیده و سه مگاوات برق به مدار استان از طریق انرژی پاک اضافه می‌شود.

کلنگ‌زنی یک نیروگاه خورشیدی در قم

وی با اشاره به کلنگ‌زنی یک نیروگاه خورشیدی در قم گفت: این نیروگاه‌ها هم تولید انرژی ارزان را دارند و هم به صورت پاک انرژی تولید می‌کنند.

بهشتی با اشاره به اصلاح شبکه آب توسط شرکت آب و فاضلاب شهری قم افزود: اصلاح شبکه در خطوط تقاطع‌ها از دیگر پروژه‌های هفته دولت است.

وی با اشاره به احداث ۱۰۰ واحد پکیج خورشیدی خانگی توسط کمیته امداد اظهار کرد: این موضوع هم به توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش منجر شده و هم انرژی پاک برای استان تولید می‌شود.

معاون عمرانی قم با اشاره به اجرای ۶۰ درصدی پروژه پل پردیسان در هفته دولت امسال گفت: این بخش رفت و آمد مردم را به پردیسان راحت‌تر می‌کند و باقیمانده پروژه هنوز تملک‌ دارد
وی با اشاره به ۴۰ کیلومتر آسفالت محور قنوات اظهار کرد: بیش از هزار واحد مسکن مهر در استان هم به بهره برداری می‌رسد.

انتقال آب از سرشاخه‌های دز به ۸۰ روستا

انتقال آب از سرشاخه‌های دز به ۸۰ روستای استان و آبرسانی به بخش جعفرآباد از دیگر پروژه‌هایی بود که بهشتی به آن اشاره کرد.

وی افزود: درست است که جمعیت روستایی در استان قم اندک است اما برنامه ما این است که همین جمعیت را حفظ کرده و با توسعه اشتغال در روستاها شاهد مهاجرت معکوس داشته باشیم که موارد مشابه را در سال‌های گذشته با تاسیس ناحی صنعتی داشتیم.

بهشتی با اشاره به اجرای دو پروژه توسط شرکت گاز خاطرنشان کرد: در بحث بهزیستی و آسیب‌های اجتماعی هم سه پروژه در هفته دولت امسال داریم که یکی اردوگاه فرهنگی ودیگر مرکز نگهداری افراد آسیب دیده اجتماعی است.

وی افزود: در حوزه گردشگری هم ۶ هتل و مهمان‌پذیر افتتاح می‌شود که در راستای رسیدن به هدف ۳۰ هزار تخت در قم است که الان ۱۲ هزار تخت موجود داریم.

معاون استاندار قم به چهار پروژه ورزشی هفته دولت امسال اشاره کرد و گفت: دو زمین چمن در روستاهای قم از جمله این پروژه‌ها است. دو زمین والیبال ساحلی و بسکتبال هم در مجموعه شهدای مدافع حرم به بهره‌برداری می رسد.

وی با اشاره به افتتاح چهار پروژه در شرکت شهرک‌های صنعتی اظهار کرد: احداث ایستگاه آتش‌نشانی در شهرک صنعتی طغرود یکی از این پروژه‌ها است.

بهشتی افزود: پنج پروژه مخابراتی هم در هفته دولت امسال اجرا می‌شود تا از اینترنت در استان بهتر بتوانیم استفاده کنیم. همچنین هلال احمر استان هم پنج پروژه افتتاح خواهد کرد.

وی با اشاره به پروژه‌های شهرداری قم در هفته دولت گفت: عمده این پروژه‌ها روکش آسفالت و جدول‌گذاری و اصلاح هندسی است. بسیاری از خیابان‌ها و بلوارهای شهر پیاده‌روسازی شده‌اند و پوشش انهار و روکش آسفالت هم از دیگر اقدامات شهرداری است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با اشاره به افتتاح هفت پروژه در راه آهن گفت: خط دوم کمربندی ریلی ایستگاه گار در راستای تکمیل خطوط از جمله این پروژه‌ها است.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی هم احداث خانه بهداشت روستای مبارک آباد و تعمیرات مرکز بهداشت قلعه چم را در دستور کار دارد.

بهشتی با اشاره به مشکلات برق قم در اوایل تابستان امسال اظهار کرد: پروژه‌هایی به صورت کوتاه مدت و بلند مدت برای حل این مشکل در دستور کار قرار گرفت که این مشکل حل شد.

وی با اشاره به کلنگ زنی پنج پروژه در هفته دولت گفت: حل مشکل فاضلاب انتهای شهرک قدس از جمله پروژه‌هایی است که کلنگ‌زنی خواهد شد.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdca00nm.49nuw15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما