چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۳۰
کد مطلب : 42717
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله نوری همدانی:

عاشورا مکتب پیشرفت و تمدن است/ عراق با پیروی از راه امام خمینی(ره) به آزادسازی موصل پرداخت

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید گفت: دشمنان در فضای مجازی اقداماتی مانند قمه‌زنی را ترویج می‌کنند تا مکتب عاشورا را تضعیف کنند، ولی باید بدانیم عاشورا مکتب برازندگی، پیشرفت و تمدن است.
عاشورا مکتب پیشرفت و تمدن است/ عراق با پیروی از راه امام خمینی(ره) به آزادسازی موصل پرداخت
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله حسین نوری همدانی پیش از ظهر امروز در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم برگزار شد اظهار کرد: اگر کافر عمل خوبی انجام دهد، ثواب و فضیلت ندارد، علم خوب دو شرط حسن فعلی و فاعلی دارد، تنها حسن فعلی کافی نیست، برخی اوقات یک کار از نظر اجتماع خوب است ولی شخص نیز باید خداشناس باشد.

وی خاطرنشان کرد: شخص باید توجه به خداوند داشته باشد، بنابراین کافری که خدا را نمی‌شناسد اجر و پاداشی برای او در نظر گرفته نمی‌شود.

این مرجع تقلید با بیان اینکه آسانی زندگی بیشتر مرهون اختراعات و اکتشافات است که بیشتر آنها توسط کفار به ما رسیده است، گفت: در دوران گذشته تمام علوم برای مسلمانان بود، ولی از ما گرفتند و بر ما تسلط پیدا کردند تا جلوی پیشرفت ما را بگیرند، اگر میدان باز بود جلودار می‌ماندیم.

وی خاطرنشان کرد: دانشجویانی خدمت امام خمینی(ره) رسیدند و گفتند آنها درس‌هایی که به خودی‌ها می‌دهند به ما نمی‌دهند و علم را احتکار می‌کنند.

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه امسال از جریان عاشورا و عزاداری بهره‌های فراوان برده شد، گفت: حضور مردم در عزاداری‌ها شکوه خوبی داشت، مکتب عاشورا باید گرم‌تر نگاه داشته شود، در برابر این مکتب همه افراد ناتوان هستند، این مکتب غلبه خون بر شمشیر را در سرلوحه خود دارد.

وی با بیان اینکه دشمن در فضای مجازی سعی می‌کند این مکتب را تحریف و تضعیف کند، گفت: در فضای مجازی اقداماتی مانند قمه‌زنی را درست کردند تا مکتب عاشورا را تضعیف کنند، ولی باید بدانیم عاشورا مکتب برازندگی، پیشرفت و تمدن است.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: موصل مدت زیادی است که در اختیار کفار و تفکیری‌ها است، عراقی‌ها متوجه شدند بهترین راه همان راه امام خمینی(ره) است، بنابراین مردم را بسیج کردند تا موصل را آزاد کنند، باید توجه داشت کسی که به فرهنگ اهل بیت(ع) توجه کند می‌تواند در برابر همه قدرت‌ها بایستد.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdca00ny.49nu615kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما