شنبه ۱ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۰۰
کد مطلب : 42807
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم

لزوم حركت برنامه‌محور در حوزه مديريت پسماند

قم نيوز : قم نیوز: معاون شهردار قم گفت: در حوزه مديريت پسماند نيازمند تدوين برنامه‌اي ‌مشخص هستيم تا اقدامات ما در اين حوزه هماهنگ و منسجم باشد.
لزوم حركت برنامه‌محور در حوزه مديريت پسماند
به گزارش قم نیوز، سيدامير سامع با اشاره به برنامه‌هاي شهرداري قم براي مديريت پسماند شهري، اظهار كرد: در حوزه مديريت پسماند نيازمند تدوين برنامه‌اي ‌مشخص هستيم تا اقدامات ما در اين حوزه هماهنگ و منسجم باشد.

معاون خدمات شهري و امور اجتماعي شهرداري قم با اشاره به تدوين طرح جامع پسماند در سنوات گذشته توسط شهرداري قم، گفت: بخشي از مراحل تكميل اين طرح باقي مانده بود و طرح جامع پسماند با نگاه نحوه جمع آوري، تفكيك، تحويل، انتقال و مديريت و تبديل به مواد و انرژي توسط مشاور طرح آماده شد.

سامع با تاكيد بر اينكه بايد سبدي از اقدامات وجود داشته باشد كه بتوان پسماند عادي شهر را به مواد و انرژي تبديل كنيم، خاطرنشان كرد: كارهاي مختلفي در كشورهاي جهان براي استحصال انرژي از پسماند انجام مي‌شود.

وي با اشاره به فراخوان شهرداري قم براي راه‌اندازي كارخانه زباله سوز، گفت: در همين روزها بود كه قيمت خريد تضميني انرژي برق كاهش پيدا كرد و به همين دليل رغبت سرمايه‌گذاران براي حضور در اين بخش كم شد.

معاون شهردار قم تصريح كرد: سعي داريم براي تبديل قريب به ۵۰۰ تن زباله شهر با استفاده از توان سرمايه گذار، مواد آلي و ريجكت را از هم جدا كرده و هركدام را تبديل به انرژي كنيم و در اين زمينه قدم‌هاي خوبي برداريم.

سامع با تاكيد بر اينكه در حال حاضر روزانه قريب به ۷۰۰ تن زباله از سطح شهر قم جمع آوري مي‌شود، گفت: يكي از بخش‌هايي كه نياز است فعاليت ويژه‌اي در آن صورت گيرد تفكيك از مبدأ است و نگاه فرهنگ‌سازي در اين حوزه را مد نظر داريم
وي خاطر نشان كرد: در حال حاضر حجم كمي از پسماند شهري از مبدا تفكيك مي شود و نياز است مشاركت شهروندان در مديريت پسماند را افزايش دهيم

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdca0any.49nuw15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما