دوشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۴:۰۰
کد مطلب : 45697
ناسا اعلام کرد:

2016 گرم‌ترین سال تاریخ بود

قم نيوز : قم نیوز: سازمان فضایی ناسا اعلام کرد دمای کره زمین در سال 2016 به طور میانگین 1.78 درجه فارنهایت معادل 0.99 درجه سلسیوس بیشتر از میانگین دما در قرن بیستم بود.
2016 گرم‌ترین سال تاریخ بود
به گزارش خبرنگار گروه دانستنی‌های خبرگزاری فارس، از ماه‌ها قبل اخبار فراوان در این زمینه منتشر شد و سرانجام سازمان فضایی ناسا با همکاری سازمان ملی اقیانوسی و جوی آمریکا (NOAA) اعلام کرد ۲۰۱۶ گرم‌ترین سال در تاریخ بوده است.

این سازمان در بیانیه خود توضیح داد اطلاعات مربوط به دمای کره زمین از سال ۱۸۸۰ میلادی به بعد به طور دقیق ثبت شد و از آن زمان تاکنون ۲۰۱۶ گرم‌ترین سال بوده است.

این سومین سال متوالی است که دمای کره زمین به گرم‌ترین حد می‌رسد و رکورد جدید در این زمینه ثبت می‌شود. از این نظر دانشمندان بسیار نگران هستند که افزایش دمای زمین آب شدن یخ‌های قطبی و به هم ریختن اکوسیستم را به دنبال داشته باشد.


بر اساس بررسی‌های ناسا مشخص شد در سال ۲۰۱۶ میلادی به طور میانگین دمای کره زمین ۱.۷۸ درجه فارنهایت معادل ۰.۹۹ درجه سلسیوس بیشتر از میانگین دما در قرن بیستم بوده است. در مجموع می‌توان گفت سیاره ما در سال گذشته نسبت به سال ۱۸۸۰ میلادی ۲ درجه فارنهایت معادل ۱.۱ درجه سلسیوس گرمتر شده است.

در سال گذشته رکورد دیگری هم به ثبت رسید که بر اساس آن گفته شد میانگین دما در ۸ ماه از ۱۲ ماه سال نیز بیشتر از قبل بود. حتی گفته شد در نوامبر و دسامبر ۲۰۱۶ که در فصل پاییز و ابتدای زمستان قرار دارند هم میانگین دما بیشتر از قبل بود.

انتهای پیام / ۱۳۶
https://qomnews.ir/vdca0iny.49nmo15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما