يکشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۰۹
کد مطلب : 27237
قم نیوز از نود و دومین جلسه شورای شهر قم گزارش می‌دهد

اخذ مجوز ۲۰ میلیارد تومانی خرید آسفالت در قم/ممنوعیت تخریب فضای سبز شهر برای ساخت و ساز

قم نيوز : قم نیوز: در نود و دومین جلسه شورای شهر قم صبح امروز در ساختمان شهید باکری شورای شهر قم از گزارش کنفرانس داووس تا اخذ مجوز ۲۰ میلیارد تومانی خرید آسفالت مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
اخذ مجوز ۲۰ میلیارد تومانی خرید آسفالت در قم/ممنوعیت تخریب فضای سبز شهر برای ساخت و ساز
به گزارش قم نیوز، در نود و دومین جلسه شورای شهر قم صبح امروز در ساختمان شهید باکری شورای شهر قم از گزارش کنفرانس داووس تا اخذ مجوز ۲۰ میلیارد تومانی خرید آسفالت مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

این جلسه با حضور محمد دلبری و ولی‌الله بیاتی، رئیس شورای شهر قم و با حضور ۱۸ نفر از اعضا شورای شهر قم برگزار شد.

در ابتدای جلسه زین‌العابدین قراچورلوی به درخواست ولی‌الله بیاتی، دقایقی به مدح اهل بیت (ع) و امام حسین (ع) پرداخت.

سپس نعمت‌الله عواطف رستمی با ارائه گزارشی از سفر خود به فرانسه که برای شرکت در کنفرانس داووس صورت گرفته بود پرداخت و اظهار کرد: این اولین سفر با استفاده از قوانین شورای شهر بوده است و با مشکلات بسیار موفق به سفر شدم.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر قم با بیان اینکه در این کنفرانس کشورهای زیادی شرکت کرده بودند گفت: این کنفرانس به طور کلی به زبان انگلیسی برگزار شد و ترجمه فارسی وعده داده شده در کنفرانس‌ها صورت نگرفت.

وی با اشاره به اینکه تلاش خود را برای شرکت در کنفرانس‌ها را داشته است، افزود: فعالیت‌های خانم حدیدیان تنها خانم خلبان ایرانی در این کنفرانس بسیار با استقبال روبه‌رو شدند.

ایجاد مدیریت یکپارچه در کاهش خطر پذیری در جهان را از تم‌های این کنفرانس مطرح کرد و گفت: با کشور ترکیه ارتباطاتی را داشتیم که در مواقع خطر به یکدیگر کمک داشته باشیم.

سپس مصطفی ملایی با بیان اینکه برای ایجاد یک تحول در نظام شهری باید یک کار تحلیلی و راه کار محور ارائه شود تا در شهر بتوانیم این کار را عملی کینم افزود: در مدیریت شهری باید گزارش‌هایی ارائه شود تا به راهکار برسیم.

طوبی حجازی عضو کمیسیون فرهنگی و خدمات شهری با عنوان اینکه این کنفرانس مربوز به مدیریت بحران بوده است بهتر بود به اصل موضوع در گزارشات پرداخته می‌شد، خاطرنشان کرد: در آینده این گزارشات را ترجمه و در اختیار شورا قرار دهید.

مصطفی سعادت طلب با عنوان اینکه لوایح با اتفاق آرا بوده است و تصویب آن‌ها وقت زیادی از ما نمی‌گیرد لایحه اول را مطرح کرد.
توافق نامه شماره ۱۷۸۴۰۰ علی نعمت زاده مالک پلاک ثبتی ۲۱۷۴ انتهای خیابان توحید، اول ۵۵ متری اولین لایحه در جلسه امروز شورای شهر قم بود.

بیاتی با بیان اینکه در توزیع این پلاک قسمتی از این شوارع را سهم دارد و سهم ایشون در شوارع قرار نمی‌گیرد و باید این مقدار را کسر کنیم.

عباس ذاکریان با عنوان اینکه این یک زمین بدون مالک است گفت: مقدار شوارع باید از سهم ۵۰ در صد کسر شود و به توافق ماده ۲۴ برسیم.

ناصر رعیت پور با اشاره به اینکه ضرورت بازگشایی زمین را در این منطقه داریم و ۱۲۵ متر زمین در مسیر راه قرار دارد و برای صلح نامه با این مالک باید تلاش کنیم و این توافق خوبی است.

سپس این لایحه به رأی گذاشته شد که با رأی موافق ۱۱ نفر از اعضا شورا به تصویب رسید.

طرح توافقنامه شماره ۱۵۹۸۷۳ داوود شوکتمداری مالک پلاک ثبتی ۲۰۹۱ که با اتفاق آرا در کمیسیون حقوقی و نظارت به تصویب شده بود با رأی ۱۷ نفر موافق تصویب شد.

سعادت طلب با طرح توافقنامه ۱۶۵۶۵۳ غلامحسین کارگزار و محسن اسحاقی مالکین پلاک ثبتی ۱۱۲۰۱/۱۷ واقع در میدان ولیعصر، ۲۰ متری کلهر، ۳۰ متری شمس آباد افزود: در این محدوده خاص که محیط کارگاهی بوده و شوارع موجودان در شهرداری تعیین شده است.

محسن عابدینی با بیان اینکه ابهاماتی در این توافق نامه وجود دارد، خاطرنشان کرد: قیمت کارشناسی برای این ملک واقعی نیست و مقدار بیش از این است.

این توافقنامه به رأی اعضا شورای شهر قم گذاشته شد که با عدم توافق اعضا تصویب نشد.

طرح پیرونامه ۱۲۸۰۹۴ مورخ ۲۶/۵/۹۳ توافقنامه منعقده بین شهرداری و مرکز خدمات حوزه‌های علمیه مالک قسمتی از پلاک ثبتی ۱۰۴۵۵
سعادت طلب با عنوان اینکه توافق نامه ای وجود دارد که مربوط به زمین مزروعی و با نسبت ۴۵ و سهم مالک ۵۵ درصد کمیسیون این توافقنامه را رد کرده است.

وی افزود: زمین این پروژه به مساحت ۳۳۰۰۰ متر است که عرصه در مسیر مربوط به مرکز خدمات حوزه علمیه است.

ذاکریان با تاکید بر اجرای قوانین گفت: هیچ منطقه‌ای نباید از اراضی مزروعی و فضای سبز در شهر تخریب و مسکونی شود.

نظر کمیسیون مبنی بر رد این توافق نامه به رأی گذاشته شد و زرح به شهرداری برای اعمال تغیرات بازگشت.

سپس سعادت طلب طرح اخذ مجوز ملک با پلاک ثبتی ۳۰۸۸ اصلی به مساحت ۱۵۰۰ متر مربع به اداره کل ثبت و اسناد و املاک به عنوان معوض را به شورا ارائه داد.

نظر کمیسیون در مورد این طرح توسط رئیس شورای شهر قم به رأی گذاشته شد که با ارای موافق ۱۶ نفر از اعضا و رأی ممتنع دو تن از اعضا به تصویب رسید.

سپس زین العابدین قراچورلوی به ارائه لوایح و طرح‌های کمیسیون برنامه و بودجه پرداخت.

طرح مربوط به ملاک ثبتی ۵/۵۸/۱۰۶۵۰ که در خواست مساعدت در پرداخت الباقی مبلغ عوارض را داشت به رأی شورا گذاشته شد که با رأی موافق ۱۶ نفراز اعضا شورای شهر قم به تصویب رسید.

قراچورلوی با ارائه طرح مربوط به دارالقرارن جامعه علوم انسانی شیخ صدوق که در خواست مساعدت در پرداخت عوارض داشتند، افزود: با توجه به بحث‌های مطرح شده در کمیسیون ۵۵ درصد تخفیف برای این موسسه مشروط تا زمانی که فعالیت قرانی دارند را تصویب کردیم.

این طرح با رأی موافق اکثریت ارا به تصویب رسید.

وی با عنوان طرح مربوط به غلامرضا نیازی مالک پلاک ثبتی ۲۶/۲۱۷۱ در خواست مساعدت در پرداخت عوارض در خواست رأی شورا کرد.

عباس ذاکریان با اشاره به تعداد زیاد طرح‌هایی منوط به دریافت تخفیف خازر نشان کرد: شورا باید از تجربیات گذشته خود استفاده کند و مصوبه ای را برای عمومیت بخشی به این گونه طرح‌ها تصویب کند.

قراچورلوی با عنوان اینکه کمیسیون نظر بر عدم دریافت ۵۵ درصد از ارزش افزوده را داشته است از شورا درخواست رأی کرد.

این طرح با رأی موافق ۱۳ نفر از اعضا به تصویب رسید.

طرح اخذ خرید آسفالت از سازمان عمران و نوسازی تا سقف مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال برای مناطق هشتگانه توسط قراچورلوی به شورا ارائه شد.

قراچورلوی افزود: این یک حساب انتظامی نیست و لایحه از لحاظ قانونی مشکل ندارد.

ذاکریان با عنوان اینکه برای خرید عمرانی باید ردیف بودجه داشتیم گفت: قرارداد با سازمان‌ها نیاز به توافق ندارد.

طرح با پیش شرط عدم افزودن ردیف بودجه به رأی گذاشته شد و با رأی ۱۵ نفر موافق تصویب شد.

انتهای پیام/ 130
https://qomnews.ir/vdca0unu.49n0e15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما