شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۲۰
کد مطلب : 28227
گلزاری:

دولت فعلاً برنامه‌ای برای محدود کردن اشتغال بانوان ندارد

"اشتغال فارغ‌التحصیلان از مهمترین‌ رویکرد‌های دولت در حوزه اشتغال است"
قم نيوز : قم نیوز:معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: اینکه سیاست‌های اشتغال که عمده‌ترین آن کارآفرینی و اختصاص دادن بودجه‌ای برای حل موانع است، به سمتی پیش برود که به محدودکردن فرصت‌های شغلی بانوان بینجامد، بعید است و دولت فعلاً برنامه‌ای برای این کار ندارد.
دولت فعلاً برنامه‌ای برای محدود کردن اشتغال بانوان ندارد
به گزارش قم نیوز، محمود گلزاری در گفت‌و‌گو با تسنیم در قم، درباره نگاه دولت تدبیر و امید به موضوع اشتغال اظهار داشت: وقتی در نخستین جلسه شورای عالی جوانان در مهر ماه امسال مشکلات جوانان را مطرح کردیم فهرستی درباره ازدواج، اشتغال و آسیب‌های اجتماعی مرتبط با قشر جوان ارائه دادیم.
 
وی افزود: برنامه قطعی دولت این است که بر اساس تبصره‌های ماده 16 و 21 لایجه برنامه ششم توسعه، مبالغ قابل توجهی برای موضوع اشتغال جوانان دانشگاهی اختصاص دهد.
 
معاون وزیر ورزش و جوانان درباره اینکه دولت ممکن است با هدف اشتغال‌زایی برای مردان که سرپرست خانوار هستند، حضور بانوان در فرصت‌های شغلی دولتی را محدود کند، گفت: در کمیسیون اشتغال و وزرات کار و رفاه، شورای عالی اشتغال وجود دارد که این مسائل در آن بررسی می‌شود اما اینکه آیا سیاست‌های اشتغال که عمده‌ترین آن کارآفرینی و اختصاص دادن بودجه‌ای برای حل موانع، به سمتی پیش برود که به محدود کردن فرصت‌های شغلی بانوان بینجامد، بعید است و دولت فعلاً برنامه‌ای برای این کار ندارد.
 
گلزاری خاطرنشان کرد: رویکرد برنامه‌ریزی دولت در حوزه اشتغال جوانان در کوتاه مدت، اشتغال جوانان فارغ التحصیل از یک سو و شناخت نیازهای جامعه و رشته‌های تحصیلی متناسب با نیازهای جامعه از سوی دیگر است. یکی از مشکل اصلی ما این است رشته‌هایی که دانشجویان ما در مقاطع کار‌شناسی، کار‌شناسی ارشد و حتی دکترا در آن فارغ التحصیل می‌شوند، زمینه فعالیت و نیاز آن در جامعه وجود ندارد.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdca0unu.49nau15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما