پنجشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۴۵
کد مطلب : 49297
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم:

موزه دفاع مقدس خاستگاهی برای تبیین آموزه‌های ایثار و شهادت است

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم گفت: تبیین و انتقال آموزه‌ها و آثار دفاع مقدس برای نسل جدید انقلاب نیازمند یک خاستگاه است که موزه دفاع مقدس می‌تواند این خاستگاه را فراهم سازد و آموزه‌های دفاع مقدس را در قالب‌های هنری ارائه دهد.
موزه دفاع مقدس خاستگاهی برای تبیین آموزه‌های ایثار و شهادت است
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، احمد حسینی چهارشنبه شب در گردهمایی فعالان ایثار و شهادت که در مجتمع فرهنگی تربیتی ولایت قم برگزار شد، ایجاد و تقویت انس و الفت میان پیشکسوتان و یادگاران دفاع مقدس را یکی از اهداف برگزاری این گردهمایی برشمرد و اظهار کرد: خاطرات دفاع مقدس را باید زنده نگه داشته و به نسل‌های جدید انقلاب منتقل شود.

وی با تاکید بر اینکه تاریخ دفاع مقدس با تهدیدهای فراموشی و تحریف روبه رو است، اضافه کرد: برگزاری گردهمایی‌ها اقدامی در راستای جلوگیری از تحریف و فراموش تاریخ دفاع مقدس است که نباید نسبت به این هدف مهم غافل باشیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم راهکار برون‌رفت از مشکلات کشور را الگوبرداری از دفاع مقدس دانست و خاطرنشان کرد: اگر از روحیه جهادی دوران دفاع مقدس الگوبرداری کنیم می‌توانیم مشکلات را رفع کنیم؛ بر اساس فرمایشات رهبری در دوران دفاع مقدس نسبت به سال‌های اخیر مشکلات بیشتری داشتیم اما به خوبی توانستیم آنها را برطرف کنیم.

وی از خاطرات دفاع مقدس به عنوان یک ثروت ملی نام برد و تصریح کرد: به تعبیر رهبر معظم انقلاب انتقال این خاطرات صدقه و انفاق بزرگ است که نباید نسبت به آن بی‌توجه باشیم؛ امیدورایم با مشارکت یادگاران دفاع مقدس بتوانیم در این راستا به دستورات رهبری عمل کنیم.

حسینی با بیان اینکه اقشار مختلف مردم در دفاع مقدس حضور داشته‌اند، مطرح کرد: تبیین و انتقال آموزه‌ها و آثار دفاع مقدس برای نسل جدید انقلاب اسلامی نیازمند یک خاستگاه است که موزه دفاع مقدس می‌تواند این خاستگاه را فراهم سازد و آموزه‌های دفاع مقدس را در قالب‌های هنری ارائه دهد.

وی با اشاره به روند احداث این موزه گفت: تا کنون با حمایت‌های دفتر رهبری و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی این پروژه به شیوه مطلوبی پیگیری شده است.

وی از مشارکت سپاه امام علی بن‌ابیطالب(ع)، استانداری و جمعی دیگر از مجموعه‌های فرهنگی در راستای برگزاری این گردهمایی تقدیر کرد و یادآور شد: قانون جامع ایثارگران به تصویب رسیده است که امیدواریم طی پنج سال آینده شاهد آثار و برکات آن باشیم.


انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdca0uny.49noo15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما