دوشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۴۹
کد مطلب : 14097

0251 = معصومه/پیش شماره‌ای که حذف شد

قم نيوز : قم نیوز: شاید کمتر کسی بداند کد 0251 که چند روزی است در طرح هم‌کدسازی مخابرات حذف شده است، بر اساس حروف ابجد مساوی با نام معصومه است.
0251 = معصومه/پیش شماره‌ای که حذف شد
به گزارش قم نیوز، چند روزی است که مردم شهر مقدس قم بر اساس اجرای طرح هم‌کدسازی و افزایش ارقام تلفن‌های ثابت، شاهد تغییر در پیش شماره و همچنین هشت رقمی شدن شماره تلفن‌های شهر قم هستند.

بر اساس این طرح پیش شماره شهر قم از ۰۲۵۱ به ۰۲۵ تغییر یافته و همچنین به ابتدای تمام شماره تلفن‌ها عدد ۳ افزوده شده است.

جدای از بحث در خصوص لزوم و یا عدم لزوم این تغییرات که نیاز به کار کارشناسی دارد، مسئله‌ای که باید به آن توجه کرد تغییر پیش شماره شهر مقدس قم است.

در بین بزرگان شایع است مسئولی که در گذشته راه‌اندازی سیستم تلفن شهر مقدس قم را بر عهده داشت از افراد متدین بود که با زیرکی توانست کد قم را ۲۵۱ که نام مبارک حضرت معصومه سلام الله علیها بر اساس حرف ابجد است قرار دهد و مردم قم همواره به این پیش شماره که یادآور نام مبارک کریمه اهل بیت سلام الله علیها است افتخار می‌کردند.

اما اجرای طرح هم‌کدسازی با عدم توجه به این نکته انجام شد و این عدد که همواره مورد توجه و افتخار مردم قم بود از بین رفت، در حالی که مسئولین مخابرات می‌توانستند به جای حذف عدد یک و قرار دادن عدد ۳ هم طرح خود را اجرا کنند و هم به این نکته ظریف توجه لازم را داشته باشند.

جمعی از مردم قم از مسئولین شرکت مخابرات این مطالبه را دارند که در صورت امکان، نکته فوق را در نظر بگیرند و با تغییر عدد ۳ به عدد یک بار دیگر نام ابجد حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها را به شماره قم بازگردانند.

================

یادداشت: حسین طالب علی


انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdca0wn6.49nyo15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما

چه بهتر بود کد قم تبدیل به 25 میشد و شماره یک به اول همه شماره های قم اضافه میشد که برای مردم خارج استان هم مشکلی پیش نیاد. یا اینکه لااقل مثل تهران دو رقم اول تکرار می شد. الان همه شماره تلفن های قم خیلی بیریخت شدند و چون تا الان 3 اول هیچ تلفنی در قم نبوده مخابرات می تواند درآمد خوبی برای فروش شماره های رند دوباره به دست بیاره چون حتی دیگه شماره های رند قدیمی هم رند نیستند!!!
Amir
به نظرم مخابرات بدن فکر این کار را کرده و باید تا دیر نشده این اصلاح صورت بگیرد. شاید هم باید یک کمپین اینترنتی در این مسیر راه بیاندازیم
محسن کاظمی
بعضی از مضوعات هست که شاید در ظاهر فنی باشند اما ریشه های فرهنگی دارند. مانند معماری. در دوره ارتباطات هم بسیاری از ابزارهای ارتباطی که ظاهرا کاملا فنی هست ممکن است در بطن خویش از خاستگاه کاملا فرهنگی برخوردار باشند. من نمی دانم که آیا این ادعا درست است یا نه ولی بد نبود که مسولان محترم مخابرات قم قبل از هر اقدامی دست به یک بررسی فرهنگی در این موضوع میزدند و یا لااقل از خودد مردم هم در این زمینه استمزاجی می کردند.
علی اشرف عبدی
تغییر کد یعنی حذف نام مبارک معصومه(ع) اگر چشم بیناوگوش شنوا وجود دارد جلو این کار ناشایست را بگیرد
علما.ائمه جمعه.محققین.شهروندان و...اگر
حصرت را ولی نعمت خودمان بعداز امام رضا (ع)میدانیم صدای اعتراض بلند وگوش خاطی گرفته شود
علی اشرف عبدی
برای مسئولین استان بخصوص مخابرات خیلی
متاسف شدم که چرا براساس عقلانیت وفکر و
اندیشه وکارشناسی اقدام به چنین کار ....کرده است
تبدیل 3 به 1 متاسفانه امکان پذیر نیست یا حداقل باعث گیج شدن بیشتر قمی ها می شود زیرا کدهایی که با 1 شروع می شوند برای خدمات در نظر گرفته شده اند مانند 110، 118، 114، 125، 195، 17 یا 117، 139 و ...