چهارشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۴۵
کد مطلب : 51087
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم
در دیدار شهردار قم با مدیر جامعه الزهرا(س) عنوان شد

تلاش برای توسعه خدمات فرهنگی اجتماعی با همکاری حوزه های علمیه

قم نيوز : قم نیوز: در دیدار دکتر سقائیان نژاد با مدیر جامعه الزهرا(س) بر آمادگی شهرداری قم برای هرگونه همکاری با جامعه‌الزهرا‌(س) تاکید شد.
تلاش برای توسعه خدمات فرهنگی اجتماعی با همکاری حوزه های علمیه
تلاش برای توسعه خدمات فرهنگی اجتماعی با همکاری حوزه های علمیه
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمود مدنی مدیر جامعه الزهرا(س) در دیدار شهردار و مدیران شهری قم که در سالن جلسات جامعه الزهرا(س) برگزار شد، با اشاره به جایگاه ویژه شهر قم و ضرورت رفع مشکلات ناشی از توسعه ناگهانی این شهر، اظهار کرد: جامعه‌الزهرا(س)، یادگار حضرت امام خمینی(ره) و از افتخارات نظام جمهوری اسلامی و بزرگترین حوزه علمیه جهان تشیع است.

وی به نگاه ویژه مقام معظم رهبری نسبت به این مجموعه اشاره داشته و تصریح کرد: جامعه الزهرا(س) تنها حوزه علمیه خواهران است که مدیر آن از سوی رهبر معظم انقلاب منصوب می‌شود.

مدیر جامعه الزهرا(س) از تدوین و تنظیم برنامه‌های جدید و بی‌سابقه به منظور تعلیم و تربیت بانوان مجتهده در این مرکز علمی آموزشی خبر داد و با اشاره به وجود دیگر ظرفیت‌های جامعه الزهرا(س) همچون مهد کودک، مدارس دخترانه هدی در تمامی دوره‌های تحصیلی در قم، دبیرستان‌های هدی در شهرستان‌ها، دانشکده علوم و معارف اسلامی هدی و مراکز و آموزشگاه‌های تخصصی در این مجموعه، اظهار داشت: گستره آموزشی این مؤسسه به مصداق حدیث منسوب به «اطْلُبُوا الْعِلْمَ مِنَ الْمَهْدِ إِلَى اللَّحْد؛ ز گهواره تا گور دانش بجوی»، از دوران شیرخوارگی و خردسالی تا سطوح عالی علمی حوزه را در بر می‌گیرد.

وی همچنین به دانش‌آموختگی بیش از 50 هزار بانوی طلبه ایرانی و بیش از 7 هزار بانوی طلبه غیرایرانی در این موسسه اشاره کرد و گسترش و تبلیغ علوم اسلامی در اقصی نقاط جهان را از برکات بزرگترین حوزه علمیه خواهران در جهان تشیع برشمرد.

حجت الاسلام والمسلمین مدنی تعامل و همکاری طرفینی جامعه الزهرا(س) با شهرداری قم را گشایشی در مسیر توسعه فعالیت‌های فرهنگی این مؤسسه و ذخیره‌ای ماندگار برای گسترش بیش از پیش بزرگترین حوزه علمیه خواهران در جهان تشیع دانست.

دکتر سقاییان نژاد نیز در این دیدار با بیان اینکه در نیت‌ها تفاوتی وجود ندارد؛ اظهار داشت: اهداف هر دو مجموعه به نحوی در راستای توسعه خدمات فرهنگی و اجتماعی به عموم مردم است.

 وی اقداماتی در حوزه زیست محیطی، افزایش سرانه فضای سبز شهروندی، ترمیم معابر شهری، تدابیری در راستای بهبود مشکلات ترافیکی و عبور و مرور شهروندان و بهره‌برداری از پروژه‌های مدیریت شهری از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) به قم، را از جمله خدمات و برنامه‌های شهرداری در این دوره عنوان کرد.

شهردار قم ضمن برشمردن برخی فعالیت‌های شهرداری در دوره فعلی، عنوان کرد: شهر قم در مسیر توسعه خدمات شهری به مساعدت تمامی دستگاه‌ها و سازمان‌ها نیاز دارد.

سقاییان نژاد در ادامه با تبریک به جامعه‌الزهرا(س) به دلیل فعالیت ارزشمند کشوری و بین‌المللی، آمادگی شهرداری قم برای هر گونه همکاری و حمایت را اعلام کرد.

در پایان این نشست، حاضران در مذاکراتی تخصصی، ظرفیت‌های دوجانبه همکاری میان جامعه‌الزهرا(س) و شهرداری را مورد بررسی قرار دادند و مقرر شد جلسات کارشناسی در این زمینه ادامه یابد.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdca0wnm.49n6a15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما