شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۵۵
کد مطلب : 28407
رئیس دانشگاه پیام نور استان قم خبر داد

تحصیل 12 هزار نفر در دانشگاه پیام نور قم

قم نيوز : قم نیوز: رئیس دانشگاه پیام نور استان قم از تحصیل 12 هزار نفر در دانشگاه پیام نور قم خبر داد.
تحصیل 12 هزار نفر در دانشگاه پیام نور قم
به گزارش قم نیوز، علیرضا آقایوسفی ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله نوری‌همدانی که به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد تاسیس دانشگاه پیام نور و بیستمین سال تاسیس دانشگاه پیام نور استان قم برگزار شد، اظهار کرد: پیش از تاسیس دانشگاه‌ها دانشجویان استان قم مجبور بودند برای ادامه تحصیل به شهرهای دیگر بروند، ولی با تاسیس دانشگاه‌های بیشتر به‌ویژه پیام نور که الزامی برای شرکت در کلاس‌ها وجود نداشت، برای دختران راحت‌تر شد که در شهرشان زیر نظر والدین به تحصیل بپردازند.
 
وی خاطرنشان کرد: اکنون 12 هزار دانشجوی فعال در دانشگاه پیام نور قم داریم که 70 درصد آنها خانم هستند و می‌توانند در شهر خودشان ادامه تحصیل بدهند.
 
رئیس دانشگاه پیام نور استان قم یادآور شد: با توجه به اینکه اکثریت دانشجویان و کارمندان خانم هستند، تعدادی از مدیران را از بین بانوان انتخاب کردیم تا اختلاط کمتری با مردان داشته باشند و روابط آنها راحت‌تر باشد.
 
وی با اشاره به مزایای دانشگاه پیام نور گفت: دانشجویان این دانشگاه شهریه کمتری نسبت به دانشگاه آزاد و دانشگاه‌های شبانه دولتی پرداخت می‌کنند و وضعیت بهتری دارند.
 
آقایوسفی با بیان اینکه اکنون دانشگاه پیام نور بیشترین دانشجو را نسبت به همه دانشگاه‌های استان دارد، خاطرنشان کرد: مشکلی که اکنون وجود دارد، این است که نمازخانه یا مسجد بزرگی برای خود نداریم و سالنی را به‌طور موقت به‌عنوان نمازخانه انتخاب کردیم تا پس از دریافت کمک، مسجدی برای دانشجویان داشته باشیم.
 
وی خاطرنشان کرد: تا حد توان به دانشگاه‌های پیام نور در شهرها و استان‌های دیگر نیز خدمات فرهنگی ارائه می‌کنیم و در قالب دوره‌هایی دعوت می‌شوند تا از غنای حوزه علمیه و کریمه اهل بیت(س) بتوانند استفاده معنوی ببرند.
 
رئیس دانشگاه پیام نور استان قم با بیان اینکه تاسیس دانشگاه در داخل کشور سبب می‌شود تا دانشجویان برای تحصیل به خارج از کشور نروند، گفت: پیش از انقلاب 170 هزار دانشجو داشتیم و اکنون بالغ بر 4 میلیون دانشجو داریم که مسئولیت حدود یک سوم دانشجویان را دانشگاه پیام نور به عهده گرفته است.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdca0ynu.49naw15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما