جمعه ۵ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب : 48711
منبع : خبرگزاری فارس
تحقیقات جدید نشان داد

کمبود خواب تأثیر داروهای مُسکن را خنثی می‌کند

قم نيوز : قم نیوز: دانشمندان باور دارند، کمبود خواب می‌تواند تأثیر داروهای مسکن را خنثی کند و هیچ روند مثبتی در آرام کردن درد فرد نداشته باشد.
کمبود خواب تأثیر داروهای مُسکن را خنثی می‌کند

به گزارش قم نیوز، جدیدترین مطالعات سازمان ملی بهداشت نشان داده است، بین کمبود خواب و اثر نکردن داروهای مسکن برای آرام کردن آلام ناشی از بیماری ارتباط مستقیمی وجود دارد.

حداقل 25 میلیون بزرگسال در آمریکا به دردهای مزمن مبتلا هستند و 40 میلیون نفر با دردهای شدیدی زندگی را می‌گذرانند.

به عقیده پزشکان، هر دردی که بیش از 12 هفته طول بکشد، مزمن است؛ درد مزمن می‌تواند نتیجه یک آسیب دیدگی، بیماری‌های نهفته و یا بدون هیچ دلیل شناخته‌ شده‌ای باشد. 

بسیاری از افراد برای تسکین درد به روش‌های درمانی مکمل، همچون یوگا متوسل می‌شوند؛ هر چند تحقیقات جدید به مطالعه روی ارتباط بین کمبود خواب، حساسیت به درد و مسکن‌های متداول پرداخته و نشان داده است، در هر شرایطی برای خلاص شدن از درد، ضروری‌ترین کار، خوابیدن به اندازه است. 

محققان با انجام آزمایشاتی بر روی موش‌ها، در نهایت به این نتیجه رسیدند که مصرف داروهای مسکن بر روی افرادی که دچار کمبود خواب هستند و اکثر مواقع خواب کوتاه مدت را تجربه می‌کنند بی‌تأثیر است؛ در این شرایط استفاده از مواد خوراکی حاوی کافئین بیش از داروهای مسکن موثر خواهد بود. 

 

به گفته متخصصان، مصرف مسکن‌های معمول مانند ایبوبروفن برای کاهش درد به ویژه دردی که از کمبود خواب ناشی می‌شود بی‌تأثیر است.

محققان معتقدند که این یافته‌ می‌تواند کاربرد مهم در زمینه روش‌های درمانی کنترل درد داشته باشد؛ نتایج این تحقیقات به طور کامل در مجله Nature Medicine منتشر شده است.

انتهای پیام/ 136

https://qomnews.ir/vdca60ny.49na615kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما