پنجشنبه ۶ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۱۰
کد مطلب : 14691
در بیمارستان سیار عاشقان ولایت صورت گرفت:

نجات کودک 6 ساله

قم نيوز : قم نیوز: کودک شش ساله ای که براثر مصرف شربت متادون به کما رفته بود در بیمارستان سیار عاشقان ولایت از مرگ نجات یافت.
نجات کودک 6 ساله
به گزارش قم نیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم اعلام کرد: در تاریخ سوم تیرماه امسال همزمان با روز نیمه شعبان، ساعت13:25 دختر بچه شش ساله ای به بیمارستان سیار عاشقان ولایت مستقر در مسجد جمکران منتقل شد که براثر مصرف شربت متادون به کما رفته و دچار ایست کامل تنفسی شده بود.

با توجه به اینکه پدر این دختربچه در حال درمان اعتیاد با شربت متادون بود، این دارو را به همراه داشت که با غفلت پدر، دختر بچه شش ساله اش اقدام به  مصرف این دارو می کند.

دختر بچه شش ساله در هنگام صرف غذا ناگهان دچار ایست تنفسی می شود و به کما می رود که با توجه به وجود لقمه غذا در دهان، مسیر تنفس این کودک مسدود می شود.

همزمان با تشدید وضعیت این کودک، او را به محل بیمارستان که خوشبختانه در کمترین فاصله از محل استقرار نمازگزاران قرار داشت منتقل می کنند.

در بدو ورود، کادر درمانی بلافاصله اقدام به عملیات احیا کودک و بازکردن مسیر تنفس بیمار کردند که خوشبختانه بیمار از وضعیت بحرانی و مرگ حتمی نجات یافت و پس از اقدامات درمانی اولیه این کودک شش ساله با یک دستگاه آمبولانس و دو پرستار به بخش آی سی یو بیماستان حضرت فاطمه معصومه(س) جهت ادامه درمان  منتقل شد.

خوشبختانه این بیمار درحال حاضر و در زمان تنظیم گزارش، پس از چند روز درمان، با وضعیت رضایت بخش از بیمارستان مرخص می شود.

خاطرنشان می شود بیمارستان سیار عاشقان ولایت امسال با هدف ارائه خدمات درمانی مناسب به زائران و مسافران از 2 لغایت 3 تیر با همکاری مناسب تولیت مسجد مقدس جمکران در هسته مرکزی مسجد برپا  شد و در مدت 2 روز فعالیت به 927 نفر درمان رایگان ارائه کرد و بسیاری از بیماران به جهت دسترسی سریع به محل بیمارستان به سرعت و در بهترین وضعیت درمان شدند.


انتهای پیام/122
https://qomnews.ir/vdca6in6.49nyo15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما