يکشنبه ۴ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۱۵
کد مطلب : 50051
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان قم خبر داد

بررسی 515 هزار و 936 پرونده در دفاتر ثبت اسناد رسمی

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان قم با بیان اینکه از ابتدای سال گذشته تا کنون 515 هزار و 936 مورد پرونده در دفاتر ثبت اسناد رسمی استان قم مورد بررسی قرار گرفته است، گفت: گروه مشخصی تعیین شده است تا عملکرد دفاتر اسناد را مورد بررسی قرار می‌دهد.
بررسی 515 هزار و 936 پرونده در دفاتر ثبت اسناد رسمی
به گزارش قم نیوز، سیروس سلامتی، با تاکید بر اینکه ثبت معاملات، وکالت‌نامه‌ها و اعتبار دادن به قراردادها در مراکز اسناد رسمی انجام می‌شود، تصریح کرد: تک برگی کردن اسناد اراضی و اماکن یکی از برنامه‌هایی است که در سال جاری با جدیت بسیار دنبال می‌شود.

وی اضافه کرد: هر ماه پنج هزار پاکت پستی در قالب تبلیغات و فرهنگ‌سازی برای افزایش اطلاعات عمومی مردم مورد استفاده قرار می‌گیرد تا مردم با معایب وکالت‌نامه‌ها آشنا شوند.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان قم سنددار کردن منابع طبیعی و زمین‌های دولتی را از اقدامات انجام شده برشمرد و گفت: در مواردی که احساس کنیم افراد سودجو در حال زمین‌خواری و تعارض هستند پیگیری‌های لازم برای جلوگیری از این جرم را انجام می‌دهیم به همین علت می‌توانیم بگوییم که زمین‌خواری را به حداقل رسانده‌ایم.

وی از فعالیت 60 دفتر ازدواج و 60 دفتر اسناد رسمی در این استان یاد کرد و افزود: در برنامه ششم توسعه تکلیف شده است تا دارندگان چک‌ها و سندهای رسمی در راستای کاهش پرونده‌های قوه قضاییه در مرحله نخست به سازمان ثبت اسناد و املاک مراجعه کنند.

سلامتی با بیان اینکه از ابتدای سال گذشته تا کنون 515 هزار و 936 مورد پرونده در دفاتر ثبت اسناد رسمی استان قم مورد بررسی قرار گرفته است، مطرح کرد: گروه مشخصی تعیین شده است تا عملکرد دفاتر اسناد را مورد بررسی قرار می‌دهد.

وی از تلاش‌های انجام شده برای خارج شدن از ثبت سنتی به سمت ثبت نوین یاد کرد و گفت: فرآیندهای مختلف سازمان ثبت اسناد و املاک به صورت مکانیزه و گاهی آنلاین انجام می‌شود که نتیجه این امر تسهیل در ارائه خدمات به متقاضیان، کاهش هزینه‌های پنهان و کاهش رفت و آمدها خواهد بود.

سلامتی با تاکید بر اینکه مردم باید نسبت به دریافت سندهای تک برگی اهتمام داشته باشند، تصریح کرد: رسانه‌ها می‌توانند در تحقق این هدف مشارکت داشته باشند چرا که این مجموعه با بخش قابل توجهی از مردم به صورت غیر مستقیم در ارتباط هستند.


انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdca6wnm.49nwm15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما