دوشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۰۲
کد مطلب : 25491

کشتی قم و عملکرد قابل قبول در جام جهانی اسلواکی‌

قم نيوز : قم نیوز: با پایان مسابقات بخش فرنگی کشتی قهرمانی جهان در اسلواکی ملی پوشان ایران درخشیدند اما بخشی از موفقیت‌های تیم ملی کشورمان توسط کشتی گیران قمی رقم خورد.
کشتی قم و عملکرد قابل قبول در جام جهانی اسلواکی‌
به گزارش قم نیوز، حضور پر افتخار نمایندگان کشتی قم در مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان نوید بخش ظهور ستارگان جدیدی از قم برای آینده کشتی کشور است.

در حالی که هادی علیزاده پورنیا به نمایندگی از کشتی قم در ترکیب تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان حضور دارد، کار بر روی رده‌های سنی پایه با تلاشی شبانه روزی در هیئت کشتی قم در حال انجام است و حاصل این تلاش‌ها، کسب مدال‌های رنگارنگ از مسابقات مختلف است.

تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان کشورمان در حالی به مسابقات جهانی اسلواکی اعزام شد که ۳ نمی‌انده از کشتی قم در ترکیب تیم ملی حضور داشتند و با تجربه ارزشمندی که از این مسابقات کسب کردند، می‌توانند جامعه کشتی ایران را به درخشش این ستاره‌های آینده کشتی ایران در میادین سخت آتی، امیدوار کنند.

علیرضا نجاتی و علی‌اصغر شهبازی دو نماینده کشتی استان قم در مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان بودند که در ‌‌نهایت نجاتی با کسب مقام سوم و نشان برنز به کار خود پایان داد اما شهبازی نتوانست مدالی از این رقابت‌ها کسب کند اما بی‌شک، تجربه حضور در این مسابقات برای شهبازی هم غنیمتی باارزش است.

تیم ۳ نفره اعزامی از قم به اسلواکی

تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان کشورمان به منظور حضور در مسابقات قهرمانی جهان در شرایطی عازم براتیسلاوا شد که دو کشتی گیر و یک مربی از قم نیز در این مسابقات شرکت کردند و یک مدال با ارزش برنز سهم حضور قمی‌ها رد این مسابقات بود و شاید اگر شهبازی با قرعه دشواری مواجه نمی‌شد وی نیز روی سکو می‌رفت.

مسابقات کشتی قهرمانی نوجوانان جهان امسال به میزبانی اسلواکی انجام شد و علیرضا نجاتی و علی‌اصغر شهبازی کشتی‌گیران قم و فرنگی‌کار اوزان ۴۲ و ۱۰۰ کیلوگرم تیم کشورمان در شرایطی در قالب تیم ملی راهی این مسابقات شدند که علیرضا نجاتی با قهرمانی در وزن ۴۲ کیلوگرم رقابت‌های بین‌المللی مسیخاتا گرجستان و علی اصغر شهبازی پس از به دست آوردن جایگاه نایب قهرمانی و مدال نقره پیکارهای قهرمانی نوجوانان آسیا در تایلند موفق به تثبیت جایگاه خود در تیم ملی شده بودند.

سومین عضو قمی ترکیب تیم ملی کشورمان در جام جهانی، روح‌الله میکائیلی مربی جوان اما با تجربه قمی کشتی کشورمان بود که به عنوان مربی تیم ملی در این رقابت‌ها بود و در کنار علی اشکانی به عنوان سرمربی هدایت این تیم را بر عهده داشت.

میکائیلی در مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا در چونبوری تایلند هم در کادر فنی تیم ملی حضور داشت و نقش مهمی در مدال‌های کشتی گیران کشورمان به ویژه نفرات قی تیم ملی، در مسابقات بین المللی ایفا کرده است.

برنز شیرین نجاتی در دسته سبک وزن

علیرضا نجاتی فرنگی کار نوجوان استان قم و نماینده وزن ۴۲ کیلوگرم تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان کشورمان در مسابقات جهانی توانست ناکامی دیگر نماینده قم در ترکیب تیم ملی را جبران کند و در این وزن برای کشورمان کسب مدال کند.

در وزن ۴۲ کیلوگرم تیم ملی علیرضا نجاتی در دور نخست به مصاف کشتی گیری ایتالیایی به نام نیکولا منجیتی رفت و موفق شد وی را با ارائه یک کشتی مقتدرانه با نتیجه ۷ بر یک شکست دهد و راهی دور دوم شود.

نجاتی در دور دوم به زمین سفت برخورد کرد و در مسابقه برای حریف ترکیه‌ای قدرتمند خود به نام کمال کرم با حساب ۷ بر صفر شکست خورد تا شانس صعود به دیدار نهایی و کسب یکی از دو مدال طلا یا نقره جهان را از دست بدهد.

در ادامه و با صعود کشتی گیر ترک به دیدار نهایی، نجاتی در گروه بازنده‌ها صاحب شانس مجدد شد و توانست خود را به دیدار رده بندی برساند و برای کسب مدال برنز به مصاف کشتی گیری از ارمنستان برود.

در مسابقه رده بندی، علیرضا نجاتی بار دیگر توان خود را به رخ حریف ارمنی کشید و موفق شد با نتیجه ۹ بر ۴ هایک ملیکیان از ارمنستان را شکست دهد و مدال برنز و سکوی سوم نوجوانان جهان را از آن خود کند تا پس از طلای هادی علیزاده پورنیا در جام جهانی تهران، دومین مدال جهانی کشتی قم به دست آید.

حذف غم انگیز نایب قهرمان آسیا با شکست برابر رومانی

در آغاز مسابقات ۵ وزن نخست کشتی فرنگی نوجوانان جهان در اسلواکی و در وزن ۱۰۰ کیلوگرم علی اصغر شهبازی فرنگی کار سنگین وزن استان قم در دور نخست برابر استیوا بری از رومانی مغلوب شد تا امیدهای خود را برای کسب مدال طلا یا نقره از این مسابقات به شکلی ناباورانه از دست بدهد.

با وجود شکست شهبازی برابر حریف رومانیایی، وی در صورت حضور حریفش در دیدار فینال دسته ۱۰۰ کیلوگرم، بخت حضور در گروه شانس مجدد را داشت اما استیوا بری در مرحله بعد مغلوب کشتی گیر دیگری شد تا بدین ترتیب شانس کسب مدال برنز جام جهانی نیز برای شهبازی از دست برود.

در رده بندی پایانی این وزن، زویاد پاتاریدزه از گرجستان قهرمان شد، جاوید فیضی اف از جمهوری آذربایجان دوم شد، و رومان کیم از قرقیزستان و بوپامبی سیچوف از بلاروس مدال برنز را به دست آوردند اما علی اصغر شهبازی در رتبه نوزدهم قرار گرفت.

شهبازی در فینال مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا مقابل کیم رومن از قرقیزستان مغلوب شد و نتوانست مدال طلا را به دست آورد گرچه کسب مدال نقره نیز برای وی و کشتی ایران افتخار ارزشمندی محسوب می‌شد با این وجود، درخشش شهبازی در جام جهانی ادامه پیدا نکرد.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdca6ynu.49nmo15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما