شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب : 42401
منبع : خبرگزاری تسنیم
در نشست ویژه هفته احیاء امر به‌ معروف استان قم مطرح شد

آیت‌الله سعیدی: امر به معروف به‌دور از ملاحظات خطی و جناحی باشد

قم نيوز : قم نیوز: تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) گفت: باید در امر به‌ معروف و نهی از منکر ملاحظات عاطفی کنار گذاشته شود و در این باره خطی و جناحی برخورد نکنیم.
آیت‌الله سعیدی: امر به معروف به‌دور از ملاحظات خطی و جناحی باشد
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی در نشست ویژه هفته احیاء امربه‌معروف و نهی از منکر که صبح امروز در تالار معصومیه فرمانداری قم برگزار شد، با اشاره به قیام امام حسین(ع) اظهار داشت: دو فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر الزاماتی دارد که یکی از الزامات آن شناخت و حکم این دو فریضه است.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) با اشاره به علاقه‌مندی مردم درباره یادگیری اعمال و احکام حج افزود: مردم به مناسک و مراسم حج علاقه‌مند هستند و حتی یک مسئول و روحانی برای مراسم حج می‌گمارند و این معرفت و شناخت دل‌به‌خواهی نیست و معرفت به احکام الزامی است.

آیت‌الله سعیدی خاطرنشان کرد: اعتقاد و باور الزام دوم امربه‌معروف و نهی از منکر است گاهی انسان شناخت به مسئله‌ای دارد اما باور و اعتقاد به آن مسئله ندارد.

وی بابیان اینکه امربه‌معروف ونهی از منکر فریضه‌ای است که مسائل دیگر حول این دو فریضه شکل می‌گیرند، گفت: بین علم و عمل در انجام این دو فریضه تفاوت وجود دارد و باید به‌باور رسید تا به دو فریضه امربه‌معروف عمل و از منکر اهتمام داشت.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) خاطرنشان کرد: مشاهده می‌شود چه جنایت‌ها و خیانت‌هایی با استفاده از فضای مجازی اتفاق افتاده است از همین رو جلوی آن‌ها را باید گرفت همچنین باید در امر و نهی ملاحظات عاطفی کنار گذاشته شود و خطی و جناحی برخورد نکنیم.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdca6yny.49nuw15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما