سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۳۶
کد مطلب : 12738
مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی استان قم خبر داد

آماده‌باش پایگاه‌های آتش‌نشانی قم در ایام نوروز

قم نيوز : قم نیوز: مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی استان قم از آماده‌باش پایگاه‌های آتش‌نشانی این استان در ایام نوروز خبر داد.
آماده‌باش پایگاه‌های آتش‌نشانی قم در ایام نوروز
به گزارش قم نیوز، عباس جعفری با اشاره به فعالیت‌های سازمان آتش‌نشانی استان قم اظهار کرد: این سازمان به عنوان سازمان خدماتی و امدادی برای چهارشنبه آخر سال و ایام نوروز تمهیداتی اندیشیده و حتی در برخی مکان‌ها که امکان خطر بیشتر است با همکاری و همیاری نیروی انتظامی خودروهایی مستقر شده است.

وی با بیان اینکه ۵۰ دستگاه خودرو سازمان آتش‌نشانی در ایام نوروز در حال آماده‌باش هستند گفت: استان قم محور مواصلاتی ۱۸ استان کشور است بنابراین می‌طلبد برای سوانح جاده‌ای و تصادفاتی که در جاده‌ها رخ می‌دهد اقدامات لازم انجام شود.

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی استان قم خاطرنشان کرد: خودروهای حریق و نجات در مبادی ورودی شهر مستقر شده تا در صورت بروز حوادث بتوانیم اقدامات به موقعی برای نجات همشهریان و هموطنان داشته باشیم.

وی با بیان اینکه ۱۴ پایگاه آتش‌نشانی در استان فعال است گفت: این پایگاه‌ها از ۲۵ اسفند تا ۱۷ فروردین در حال آماده‌باش کامل هستند.

جعفری یادآور شد: سازمان آتش‌نشانی علاوه بر اقدامات عملیاتی، بروشورها و تراکت‌هایی در زمینه پیشگیری از بروز سوانح چاپ کرده تا اطلاعات لازم در زمینه پیشگیری از بروز حوادث و ایمنی در هنگام سفر را کسب کنند.

وی با اشاره به توصیه‌هایی به خانواده‌ها درباره چهارشنبه آخر سال گفت: خانواده‌ها باید از خروج غیرضروری فرزندانشان در این روز جلوگیری کرده و بر آنها نظارت و کنترل کامل داشته باشند.

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی استان قم خاطرنشان کرد: به طور معمول آتش‌بازی پایان خوشی ندارد و در سال‌های گذشته شاهد بروز حوادث ناگواری در این زمینه بودیم بنابراین توجه لازم در این حوزه از بروز حوادث تلخ در ایام سال جدید جلوگیری می‌کند.

وی با اشاره به خطرات احتمالی مواد محترقه گفت: ۲۵۰ گرم مواد محترقه می‌تواند یک آپارتمان ۷۰ متری را تخریب کند بنابراین نگهداری این مواد در منازل خطرناک است زیرا احتمال آتش‌سوزی و انفجار این مواد در مجاورت با برخی مواد قابل اشتعال یا در هوای گرم وجود دارد.

جعفری تأکید کرد: باید به نکات ایمنی و امنیتی توجه شود تا از بروز حوادث تلخ در نخستین روزهای سال جدید جلوگیری شود.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcaa0n6.49nue15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما