سه شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۰۰
کد مطلب : 39108
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز

مبلغان با فضای مجازی آشنا شوند

قم نيوز : قم نیوز: نخبه تبلیغی با اشاره به ضرورت های تبلیغی در مناسبت های مذهبی به طرح برخی موضوعات مهم تبلیغی پرداخت و فضای مجازی را یکی از زمینه های موثر و مناسب برای فعالیت تبلیغی ذکر کرد.
مبلغان با فضای مجازی آشنا شوند
به گزارش قم نیوز، نخبه تبلیغی نوآوری در روش و زبان تبلیغ را حائز اهمیت برشمرد و با تبیین عرصه های مختلف تبلیغی، فضای مجازی را یکی از مهمترین زمینه های تبلیغی ذکر کرد.

وی  گفت: در ایام تبلیغی و مناسبت های مذهبی مبلغان باید در سه زمینه اعتقادی، فرهنگی و سیاسی با استفاده از زبان و متد روز، محتویات قدیم را با شکلی جدید به مخاطبان ارائه کنند.

این مبلغ افزود: در بحث اعتقادی عصمت ائمه، علم و سیره ایشان برای مردم تبیین شود. بحث ولایت فقیه که امتداد رسالت انبیاء و ائمه است به شکل روز و عالمانه بیان شود. همچنین در مسائل فرهنگی گاهاً در بحث تئوریک موفق بوده ایم اما باید بررسی شود که چند درصد از راه حل ها عملیاتی شده است.

این نخبه تبلیغی با اشاره به کاهش رشد جمعیت جوان کشور بیان کرد: بحران بزرگی که امت اسلامی را تهدید می کند مسئله روند رو به پیری است که باید توجه ویژه ای به آن شود و با ترویج ازدواج آسان و تسهیل تشکیل خانواده از پیشرفت این تهدید جلوگیری کرد.

وی افزود: یکی دیگر از معضلات بزرگ، فهم سوء از اسلام است که به رفتار های خشونت آمیز میان شیعه و سنی منجر می شود که با حرکت های عالمانه می توان با این پدیده مقابله کرد.

حجت الاسلام  والمسلمین وزیری در تبیین عرصه های مختلف تبلیغی اظهار داشت: مخاطبان را باید اولویت بندی کرد و از جوانان دانشجو، زنان، ورزشکاران و هنرمندان نباید غافل شد. همچنین عرصه فضای مجازی که مورد تاکید مقام معظم رهبری هم بوده است نیاز به توجه بیشتری دارد.

وی افزود: در این زمان حرف اول و آخر را فضای مجازی می زند. گرچه تبلیغ سنتی جایگاه خودش را دارد ولی تمرکز در عرصه فضای مجازی و استفاده تخصصی از آن، اثرات بسیار گسترده ای دارد. همچنین یکی از چالش ها هم عدم آشنایی نخبگان با فضای مجازی است که راه حل آن باید مورد بررسی قرار بگیرد.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcaa6ne.49now15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما