جمعه ۱۵ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۴:۰۰
کد مطلب : 46128

چاقی در کمین کودکان مبتلا به آسم

قم نيوز : قم نیوز: در کودکان مبتلا به آسم بیش از دیگر کودکان احتمال چاقی وجود دارد که می‌توان آن را مربوط به مشکلات تنفسی و بی‌تحرکی این کودکان دانست.
چاقی در کمین کودکان مبتلا به آسم
به گزارش قم نیوز محققان دانشگاه کالیفرنیای جنوبی در تازه‌ترین تحقیقات خود به این نتیجه رسیدند که کودکان مبتلا به آسم در ۱۰ سال اول بیماری، ۵۱ درصد بیش از دیگران ممکن است به چاقی و اضافه‌وزن دچار شوند.

بر اساس همین تحقیقات، در کودکان مبتلا به آسم بیش از دیگر کودکان احتمال افزایش چاقی وجود دارد که می‌توان آن را مربوط به مشکلات تنفسی و بی‌تحرکی کودکان دچار آسم دانست، ضمن این‌که کودکان در سنین پایین از خوردن مواد غذایی لذت می‌برند که قند و چربی فراوان دارد و بی‌تحرکی بعد مصرف این‌گونه مواد غذایی چاقی و اضافه وزن را پیش می‌آورد.

دانمشندان باور دارند، استفاده از اسپری‌های آسم و هر دارویی که در تسکین این بیماری مؤثر است می‌تواند احتمال ابتلا به چاقی را تا ۴۳ درصد کاهش دهد.

بر همین اساس اگر آسم در کودک زود تشخیص داده شود و برای درمان آن اقدامات لازم به عمل بیاید از چاقی و دیگر بیماری‌هایی که دراثر ابتلا به آسم و اضافه‌وزن پیش می‌آید مانند دیابت می‌توان جلوگیری کرد و احتمال ابتلا به آن را به حداقل رساند.

ضمن این‌که هر مقدار بیماری در کودک کمتر باشد،‌ سیستم ایمنی او بیشتر تقویت می‌شود و ابتلا به انواع بیماری در وی به حداقل می‌رسد.

انتهای پیام / ۱۳۶
https://qomnews.ir/vdcaa6ny.49niu15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما