سه شنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۳۲
کد مطلب : 32358
منبع : روابط عمومی جهاد کشاورزی قم
مدير شيلات سازمان جهاد كشاورزي قم خبر داد:

توليد ۱۵۰ كيلوگرم خاويار صادراتي در قم

قم نيوز : قم نگار: مدير شيلات سازمان جهاد كشاورزي استان از توليد ۱۵۰ كيلوگرم خاويار صادراتي در قم طي سال گذشته خبر داد.
توليد ۱۵۰ كيلوگرم خاويار صادراتي در قم
به گزارش قم نگار، محمد رضا طاهري با بيان اينكه شيلات در اولويت كار جهاد كشاورزي قم قرار دارد، گفت: استان قم در این زمینه ظرفیت های بالایی دارد ازجمله ماهی خاویاری که در کشور جزو نمونه ها و يك مورد استثنايي است که در کویر خاویار تولید می شود و سال گذشته ۱۵۰ کیلوگرم تولید خاویار صادراتی داشتیم.

وي با بيان اينكه در بخش شيلات طي دو سال گذشته عملكرد بسيار خوبي داشتيم، افزود: در ماهی های سردابی و گرمابی قبل از دولت تدبير و اميد عملکرد ۶۰۰ الی ۷۰۰ تُنی را داشتيم كه در سال گذشته اين عملكرد را به یک هزار و ۵۰۰ تُن رساندیم.
طاهري خاطر نشان كرد: با يك برنامه ريزي دقيق و كار مستمر كارشناسي توانستيم بازده تولید ماهیان سردابی در واحد سطح را از ۱۳ به ۱۵ کیلوگرم در متر مربع استخرهای ذخیره آب کشاورزی برسانيم كه اين عملكرد نسبتا مناسبي است.

وي از توليد سه میلیون و ۴۸۳ هزار قطعه انواع ماهیان زینتی خبر داد و بيان داشت: تکثیر مصنوعی پنج گونه ماهیان زینتی وارداتی با اسامی پنگوسی گیاهخوار، ماهی کوی، سیچلاید کورومیس، سیچلاید رامیرزی و آنجل مونو در راستای کاهش خروج ارز از ديگر اقدامات سازمان جهاد كشاورزي قم در حوزه شيلات مي باشد.

مدير شيلات سازمان جهاد كشاورزي استان قم در ادامه سخنان خود افزود: اجرای پروژه ترویجی پرورش ماهیان زینتی در ۴۰ باب استخرهای ذخیره آب مجتمع های گلخانه ای کوثر و رزبند از ديگر کارهای انجام شده در بخش شیلات استان قم است.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcaaene.49num15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما

با این بحران کم آبی در استان آیا تولید ماهی در کویر عقلانی و منطقی می باشد.