قم نيوز : قم نیوز: امام جمعه قم نشاط و شادی را شاخصه سبک زندگی اسلامی عنوان کرد و گفت: امت اسلام به برکت این انقلاب هرروز به سبک زندگی اهل‌بیت(ع) نزدیک‌تر می شود.
آیت‌الله سعیدی: نشاط و شادی اجتماعی شاخصه سبک زندگی اسلامی است
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله سید محمد سعیدی امروز در آیین افتتاح ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت که در شبستان بزرگ امام خمینی(ره) آستان مقدس حضرت معصومه(س) برگزار شد به بررسی اساسی‌ترین ویژگی شیعیان در بیان مبانی ثقلین پرداخت و عنوان داشت: در مبانی ثقلین تصریح‌شده است که شیعیان حقیقی آن‌کسانی هستند که از جان و مال خود در مسیر ولایت انفاق می‌کنند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به این‌که مصداق بارز چنین ویژگی‌هایی را می‌توان در شهدای مدافعان حرم مشاهده کرد، اظهار داشت: جهاد با اموال از دیگر شاخصه‌های شیعیان حقیقی از منظر مبانی ثقلین است و انفاق‌های عمومی در محافل شادی و عزای اهل‌بیت(ع) از بارزترین مصادیق این جهاد در جهان اسلام به شمار می رود.

امام‌جمعه قم نذر شادی را از دیگر مصادیق جهاد مؤمن با تکیه‌بر انفاق اموال توصیف کرد و ابراز داشت: دهه کرامت با میلاد حضرت معصومه(س) شروع و در اواسط ایام خود میلاد حضرت علی ابن موسی(شاه‌چراغ) را به امت اسلام نوید می‌دهد این در حالی است که میلاد سراسر نور وجود مقدس امام رضا(ع) از زمان‌های خاص شادی شیعیان است؛ بر این اساس فرهنگ  و معارف اهل‌بیت(ع) بر بستر محافل دهه کرامت ترویج می‌شود.

آیت‌الله سعیدی نشاط و شادی را در سبک زندگی اسلامی یک شاخصه توصیف کرد و گفت: توصیف شیعیان حقیقی از سوی اهل‌بیت(ع) نشان از آن است که شیعیان باید برای دست‌یابی به حقیقت سبک زندگی خود را به شاخصه‌های معیار اسلامی نزدیک کرده و بر محور ولایت انسجام امت اسلام را مفهوم ببخشند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به برگزاری ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت این محافل را از مصادیق اجرایی شادی از منظر اسلام توصیف کرد و گفت: نظام مقدس اسلامی ایران از برکات تمسک به حقیقت ولایت اهل‌بیت(ع) است؛ بر این مدار امت اسلام هرروز به برکت این انقلاب به سبک زندگی اهل‌بیت(ع) نزدیک‌تر شده و به قله‌های توحیدی اسلام دست پیدا خواهد کرد.


انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcaaenm.49n6y15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما