چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۱۵
کد مطلب : 44328
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله علوی گرگانی عنوان کرد

آشنایی با دستورات صحیح زندگی با تأمل در مفاهیم قرآن

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید گفت: در صورتی که در مفاهیم قرآن تأمل کنیم با بسیاری از دستورات و مسائل زندگی آشنا می‌شویم.
آشنایی با دستورات صحیح زندگی با تأمل در مفاهیم قرآن
به گزارش قم نیوز،  آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی، پیش از ظهر امروز در دیدار با متولیان و متصدیان جشنواره قرآنی مدهامتان با تأکید بر اینکه مسجد خانه امن خداست، اظهار کرد: ما باید تمام تلاش خود را بکنیم تا فعالیت‌های مساجد حول محور خداوند باشد و جز کلام الهی در آن گفته نشود.

وی با بیان اینکه اگر شخصی در مسجد به‌ جز کلام الهی به سخن بیاورد مشمول نفرین خداوند می‌شود، تصریح کرد: در بسیاری از روایت معتبر اسلامی آمده است که از مساجد به‌عنوان خانه خود استفاده نکنید و مسائل غیر خدایی را در مساجد مطرح نکنید.

این مرجع تقلید، با تأکید بر لزوم بیان کلام الهی در مساجد گفت: اگر به منابع معتبر اسلامی رجوع کنیم خواهیم دید که اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) به عموم مسلمانان توصیه کردند، هنگامی‌که با فتنه مواجه شدید به کتاب الهی همان قرآن کریم پناهنده شوید.

آیت‌الله علوی گرگانی قرآن کریم را محل نجات انسان‌ها از همه سختی‌ها ذکر کرد و گفت: بنابراین باید در همه امور به قرآن کریم روی بیاوریم و از دستورات آن برای زندگی بهتر استفاده کنیم.

وی با تأکید بر ضرورت آشنایی با مفاهیم قرآن، عنوان کرد: قرآن کتابی است که از آن می‌شود به‌عنوان دریایی از مطالب گوناگون و دستورات زندگی یاد کرد و چه‌بسا اگر در مفاهیم قرآن کریم تأمل‌ کنیم در ارتباط با بسیاری از مسائل نهی و منکر سخن به میان آورده و دلایل آن را برای مخاطبان تشریح کرده است.

این مدرس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم، قرآن را دریایی از علم و معرفت الهی ذکر کرد و گفت: کسانی که در امور قرآنی فعال هستند می‌توانند از این چشمه وحیانی بهره ببرند.

آیت‌الله علوی گرگانی تأکید کرد: تأمل در مفاهیم قرآن موجب آشنایی با دستورات زندگی، مسائل اخلاقی، تربیتی، امربه‌معروف، نهی از منکر و هر مسئله‌ای از مسائل زندگی در قرآن کریم است، اما آنان که منزل وحی هستند، قرآن را می‌فهمند و ما باید مفاهیم قرآن کریم را از اهل‌بیت (ع) دریافت کنیم.

وی تصریح کرد: حق مساجد باید رعایت شود و مردم را نسبت به این موضوع آگاه کنیم تا حق مساجد به‌صورت مطلوب رعایت شود.

این مرجع تقلید با تأکید بر اینکه مساجد از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند، گفت: مردم و مسؤولان باید شئون مساجد را به‌گونه‌ای حفظ کنند که بشود با روش‌های مناسب کودکان، نوجوانان و جوانان را به مسجد دعوت کرد.

آیت‌الله علوی گرگانی با تأکید بر اینکه لازم است حریم و حدود مساجد حفظ شود، خاطرنشان کرد: باید در مساجد به‌گونه‌ای رفتار کرد که حق خانه خدا و حق قرآن رعایت شود و در این راستا بهترین شیوه برای رسیدن به موفقیت حضور مستمر فعالان قرآنی است.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcaaeny.49nyu15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما