يکشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب : 46678
منبع : شهرنیوز

لزوم نوسازي ناوگان اتوبوسراني قم تا دو سال آينده

قم نيوز : قم نیوز: شهردار قم با تاكيد بر اينكه طي دو سال آينده به ۱۵۰ ميليارد تومان هزينه جهت اتوبوس در قم نياز داريم گفت: اگر يارانه را به اتوبوسراني بدهيم و افزايش نرخ كرايه نداشته باشيم پس هزينه نوسازي و توسعه ناوگان از كجا مي‌آيد
لزوم نوسازي ناوگان اتوبوسراني قم تا دو سال آينده
    به گزارش قم نيوز، دكتر سقائيان‌نژاد در دويست و بيست و چهارمين جلسه شوراي اسلامي شهر قم با اشاره به لايحه افزايش نرخ كرايه اتوبوس، اظهار كرد: در اينكه بايد حمل و نقل عمومي حمايت شود هيچ شكي نداريم و تمام عزم و تلاش ما نيز در همين راستا است.

    شهردار قم با اشاره به حذف كمك‌هاي دولتي به توسعه حمل و نقل عمومي، خاطرنشان كرد: اگر آمارها را بررسي كنيم در سال‌هاي گذشته دولت بالاي ۸۰ درصد به اين بخش كمك مي‌كرده است و يك سوم هزينه بليط را به عهده داشته اما امروز هيچ كدام از اين موارد وجود ندارد و هزينه‌ها شفاف شده است.

    سقائيان نژاد با تاكيد بر اينكه در شرايط فعلي شهرها با هزينه شهروندان اداره مي‌شوند، بيان كرد: به همين خاطر بايد از مشاركت شهروندان در مديريت شهر استفاده كنيم؛ چراكه ديگر دولت سهم كمي در مديريت شهر به عهده دارد.

    وي با تاكيد بر اينكه ما طي دو سال آينده ۱۵۰ ميليارد تومان اتوبوس در قم نياز داريم، خاطرنشان كرد: اگر يارانه را به اتوبوسراني بدهيم و افزايش نرخ كرايه نداشته باشيم پس هزينه نوسازي و توسعه ناوگان از كجا مي‌آيد.

    شهردار قم با بيان اينكه امسال ۲۰ ميليارد تومان اتوبوس براي شهر خريداري شده است، خاطرنشان كرد: به جز اين مبلغ چهار ميليارد تومان نيز يارانه و كمك به سازمان اتوبوسراني داده شده كه اين هزينه و ۵۰ ميليارد تومان بايد براي رفع نيازهاي حمل و نقل عمومي شهر و توسعه و نوسازي ناوگان اتوبوسراني استفاده مي‌شده است.

    سقائيان‌نژاد گفت: اگر قرار است كه با اتوبوس‌هاي فرسوده به شهروندان خدمت كنيم و اتوبوس‌ها نوسازي نشود بايد يارانه بدهيم و اگر نوسازي بخواهيم انجام دهيم بايد به ظرفيت نرخ‌ها توجه كنيم.

    وي با تاكيد بر اينكه متاسفيم كه دولت ديگر به حمل و نقل عمومي كمكي نمي‌كند، تصريح كرد: دولت همه چيز را آزاد كرده و گفته شده كه يارانه‌ها نيز كم كم حذف و مديريت مي‌شود اما وقتي به شهرها مي‌رسيم كه شهروندان آن را اداره مي‌كنند همه مي‌گويند نبايد هزينه افزايش يابد و واقعي شود.

    شهردار قم با تاكيد بر اينكه بايد ناوگان را نوسازي كنيم تا شهري شاداب داشته باشيم، خاطرنشان كرد: تا كي مي‌خواهيم به اتوبوسراني يارانه بدهيم در حالي كه ناوگان اتوبوسراني به عمر ۱۰ سال رسيده كه اين درشان شهروندان نيست و بايد به نوسازي نيز توجه داشته باشيم.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcaainy.49ni015kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما