شنبه ۲ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۰۰
کد مطلب : 45688
منبع : اداره كل روابط عمومي و بين الملل شهرداري قم

راه‌اندازي سيستم الكترونيكي كنترل جمع‌آوري پسماندهاي عمراني شهر قم

قم نيوز : قم نیوز: مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قم از راه‌اندازي سيستم الكترونيكي كنترل جمع‌آوري پسماندهاي عمراني شهر خبر داد.
راه‌اندازي سيستم الكترونيكي كنترل جمع‌آوري پسماندهاي عمراني شهر قم
به گزارش قم نیوز،  سيدعبدالله ميرابراهيمي با اشاره به نظام كنترل مؤثر ماشين آلات حفار و انتقال پسماندهاي عمراني سطح شهر، اظهار كرد: اين سيستم با زيرساخت‌هاي سايت‌هاي چهار گانه خاك و نخاله ايجاد شد و برچست هايي كه نصب مي‌شود به صورت راديويي ماشين آلات كنترل مي‌شود تا روند تخليه نخاله آنها نظارت شود.

وي با بيان اينكه با اين سيستم به صورت مدرن از سوي ماشين آلات به نرم افزار مركزي ارسال پيام صورت گرفته و نحوه فعاليت و ورود و خروج خودروها به ستاد ارسال مي‌شود و افزود: با اين كار مي‌توانيم مميزي كنيم كه وضعيت خدمات رساني آن‌ها چطور بوده است.

ميرابراهيمي اظهار كرد: پيمانكارهاي حفار قبل از فعاليت و شروع به كار هنگام صدور پروانه مراجعه به سازمان دارند و با توجه به متراژ بنا و تعداد طبقات منفي پروانه ميزان پسماندهاي عمراني محاسبه و متناسب با حجم پسماند، تعداد ماشين آلات تعيين مي‌شود.

وي گفت: كارشناسان محاسبه انجام مي‌دهند كه چقدر بار براي كدام سايت ارسال شود و ماشين‌آلات موظف هستند در زمان مشخص آن را تحويل سايت دهند و با همين كار كنترل بر فعاليت آنها داريم.

مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قم با تاكيد بر اينكه لودرهايي هم كه گودبرداري مي‌كند از طريق تجهيزات جي پي اس كنترل مي‌شوند تا ميزان خاكبرداري مشخص شود، گفت: با اين كار نظارت موثرتر بر ناوگان حفار و انتقال دهنده خواهيم داشت تا بتوانيم هدف تحقق نظافت شهري ايجاد كنيم.

ميرابراهيمي با تاكيد بر ضرورت مشاركت كامل‌ پيمانكاران حفار و توسعه اين طرح براي جمع آوري پسماند عمراني، بيان كرد: شهروندان هم براي اخذ پروانه پيمانكار حفار مجاز را انتخاب كنند و طبق همين ضوابط اقدام به جمع آوري داشته باشند.

  انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcaainy.49nma15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما