چهارشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۰۳
کد مطلب : 19948

انتقاد آیت‌الله نوری‌همدانی از مواضع نخست وزیر آلمان

قم نيوز : قم نيوز:یکی از مراجع تقلید در قم با انتقاد از مواضع نخست وزیر آلمان گفت: نخست وزیر آلمان طی سفری که به اسرائیل داشت در مصاحبه‌های خود اظهار داشته که ایران جز زحمت برای دنیا چیزی نداشته است.
انتقاد آیت‌الله نوری‌همدانی از مواضع نخست وزیر آلمان
به گزارش قم نيوز، آیت‌الله حسین نوری‌همدانی ظهر امروز در درس خارج فقه که در مسجد اعظم حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، گفت: امیرمومنان (ع) همواره از دین خدا دفاع می‌کردند بنابراین عدم حمایت مردم بر رفتار این امام بزرگوار تاثیر نداشت و ترس از خدا را سرلوحه کارهای خود قرار می‌دادند.

وی ادامه داد: نباید در برابر دشمن فروتنی داشت و باید در نظر داشت فروتنی خاری در چشم دشمنان است و سبب دلگرمی و احساس پیروزی دشمنان می‌شود.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه در زمینه دوستی و کینه‌ورزی در اسلام آموزه‌هایی وجود دارد، گفت: باید به مقوله دوستی و محبت به اندازه کافی توجه کرد تا این مبانی و اصول در بین مردم تقویت شود.

وی عنوان کرد: امام خمینی (ره) دوستی و دشمنی را در کنار یکدیگر جایز نمی‌دانستند و بر اساس دستورات اسلام نیز چنین است و اگر دوستی و دشمنی با یکدیگر محقق شود مانند این است که با یک فرد شرابخوار و عالم به طور همزمان رفتار یکسان داشته باشیم.

آیت‌الله نوری‌همدانی تاکید کرد:‌ دنیای امروز از شرایط خاصی برخوردار است که باید در این دوران دوست و دشمن خود را تشخیص دهیم ولی برخی در این زمینه کوتاهی کرده و دوست و دشمن را به درستی تشخیص نمی‌دهند.

وی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی خاری در چشم دشمنان کوتاه فکر است، گفت: قدرتمندان و مستکبرانی در جهان وجود دارند که نمی‌توانند قدرت و توان کشورمان را تحمل کنند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: نخست وزیر آلمان طی سفری که به اسرائیل داشت در مصاحبه‌های خود اظهار داشته که ایران جز زحمت برای دنیا چیزی نداشته است و کشور ایتالیا نیز ایران را عامل تهدید معرفی کرده است.

وی یادآور شد:‌ با توجه به این اوضاع علاوه بر اینکه باید مقدسات خود را پاس بداریم لازم است ضمن شناسایی دشمنان خود در برابر آن‌ها ایستادگی کنیم.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcaaon6.49noy15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما