دوشنبه ۱۷ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۳۱
کد مطلب : 14998
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا:

اولویت اول پلیس در راهنمایی و رانندگی، فعالیت‌های فرهنگی است

قم نيوز : قم نیوز: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا گفت: اولویت اول پلیس در بحث راهنمایی و رانندگی، فعالیت‌های فرهنگی است.
سردار مومنی
سردار مومنی
به گزارش قم نیوز، سردار مومنی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا ظهر دیروز در دیدار با آیت الله سبحانی با اشاره به اولویت‌های راهنمایی و رانندگی اظهار کرد: اولویت اول پلیس در بحث راهنمایی و رانندگی، فعالیت‌های فرهنگی است و برخوردهای سلبی و جریمه اولویت‌های بعدی این نیرو است.
 
وی ادامه داد: مولفه‌های دیگری نیز مانند راه، خودرو و پارکینگ در تصادفات موثر هستند، به گونه ای که سرنشینان برخی از خودروها بر اثر تصادف در سرعت‌های نه چندان بالا کشته می‌شوند.
 
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با اشاره به میزان تصادفات در دنیا اظهار کرد: در دنیا بیش از یک میلیارد و 700 میلیون وسیله نقلیه وجود دارد که سالیانه بیش از یک میلیون و 270 هزار نفر در دنیا  بر اثر تصادفات کشته می‌شوند.
 
مومنی میزان کشته‌های تصادف در کشور را رو به کاهش دانست و افزود: در سال 84 و 85 بالاترین میزان کشته‌های سوانح رانندگی را داشته ایم که به آمار 28 هزار کشته در سال رسیده بودیم، اما سال گذشته با وجود افزایش خودروها از شش میلیون خودرو در سال 84 به 16 میلیون خودرو در سال 91، کشته‌های حوادث رانندگی به 19 هزار کشته رسید که البته روند کاهش تصادفات در قم سریعتر از کشور بوده است.
 
وی اضافه کرد: این اتفاق در دنیا بی سابقه بود و کشورمان از رتبه‌های بالا کشته‌های حوادث رانندگی در دنیا به رتبه‌های میانی تنزل کرد که البته یک نفر کشته هم در حوادث رانندگی زیاد است و باید به دنبال رسیدن به حداقل کشته‌ها در حوادث رانندگی باشیم.
 
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا کاهش تلفات حوادث رانندگی را حاصل تلاش جمعی دانست و افزود: پلیس راهنمایی و رانندگی برای تلاش در کاهش تلفات حوادث رانندگی مورد تقدیر سازمان بهداشت جهانی و سازمان ملل قرار گرفت.
 
مومنی بحث راهنمایی و رانندگی را مورد حساسیت مراجع دانست و افزود: امروزه حساسیت‌ها در این زمینه در جامعه بالا رفته است که کاهش کشته‌های حوادث رانندگی هم محصول این فعالیت‌های جمعی بوده است.
 
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با اشاره به تغییر قوانین راهنمایی و رانندگی گفت: قوانین راهنمایی و رانندگی بعد از 40 سال تغییر پیدا کرد، البته تاکنون اقدامات خوبی صورت گرفته است، اما کارهای انجام نشده زیاد است.
 
مومنی روند جریمه شدن مردم را رو به کاهش ندانست و افزود: در سال 91 نسبت به سال گذشته مردم 18 درصد کمتر جریمه شدند که البته این به دلیل کاهش برخوردهای پلیس نبوده است، بلکه به دلیل کاهش انجام تخلفات از سوی مردم بوده است.
 
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی راهنمایی و رانندگی اظهارکرد: پلیس راهنمایی و رانندگی با همکاری آموزش و پرورش فعالیت‌های فرهنگی در زمینه بحث‌های ترافیکی را در مدارس انجام می‌دهد، اما باید همه دستگاه‌ها در این زمینه تلاش کنند و خودروسازان و راه سازان کار خودشان را انجام دهند.
 
مومنی مردم ایران را دین باور دانست وافزود: سخنان واعظان دینی در خصوص لزوم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی موثر است، البته رعایت نظم و قوانین در آموزه‌های دینی توصیه شده است.
 
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با اشاره به فاصله مرگ و زندگی در رانندگی گفت: گاهی اوقات تنها نیم متر انحراف به چپ باعث از بین رفت از خانواده ای می‌شود و یا تنها پنج کیلومتر سرعت بیشتر از سرعت قانونی باعث واژگونی خودرو می‌شود و به طور کلی فاصله مرگ و زندگی در رانندگی بسیار کم است.
 

انتهای پیام/122
https://qomnews.ir/vdcaaon6.49nyo15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما