چهارشنبه ۷ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۲۰
کد مطلب : 27228
مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران مطرح کرد

سوءاستفاده از وقایع اخیر اصفهان برای ارائه تصویری مخدوش از امر به معروف

قم نيوز : قم نیوز: مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران با صدور بیانیه‌ای مطالبی را پیرامون وقایع اخیر در اصفهان متذکر شد.
سوءاستفاده از وقایع اخیر اصفهان برای ارائه تصویری مخدوش از امر به معروف
به گزارش قم نیوز، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران با صدور بیانیه‌ای مطالبی را پیرامون وقایع اخیر در اصفهان متذکر شد.

متن این بیانیه به شرح زیر است: ضایعه اسف‌بار اسیدپاشی، وقایع و عکس‌العمل‌های پیرامونی و غفلت‌های داخلی و سوءاستفاده‌ها و بهانه‌جویی‌های رسانه‌ای بیگانه پیرو آن، مسئولان و طلاب حوزه‌های علمیه خواهران را بر آن داشت تا نکاتی را به محضر مردم شریف و متدین یادآور شویم:

تعرض افراد جنایتکار و یا سازمان‌دیده، در مفتضح‌ترین اشکال آن، یعنی اسیدپاشی به بانوان گرامی موضوعی است که قلب انسان‌های شریف و به ویژه افراد متدین جامعه را به درد می‌آورد و جامعه اسلامی، از مسئولان گرفته تا مردم عادی باید تنفر و انزجار خویش را نسبت به این گونه اقدامات که عمدتاً عکس‌العمل ددمنشانه در جبران هوس‌های سرکوب‌شده شخصی و نتیجه رواج برخی بی‌بندوباری‌ها و نمادهای بی‌عفتی در جامعه و یا حاصل مأموریت‌های دیکته‌شده سازمانی است با شدت و قوت و متناسب با جایگاه و مسئولیت‌های اجتماعی نشان داده، مرتکبین را شناسایی و به جزای اعمال زشتشان برسانند.

آرامش و احساس امنیت نعمتی الهی و دسترنج تلاش آحاد جامعه، نهادهای انتظامی و امنیتی، نهادهای فرهنگی، مسئولان و نخبگان و مجاهدان عزیز ماست که در طول زمان و با هزینه‌های فراوان به دست آمده است. سلب آرامش از بانوان و خانواده‌ها گناهی بزرگ و ناسپاسی در قبال نعمت الهی و تلاش‌های انجام شده است. در این گناه بزرگ همان‌طور که مجرمان سهیم‌ هستند بنگاه‌های رسانه‌ای که با بازنمایی نابخردانه این حوادث، به جای مساعدت در حل یک معضل اجتماعی، همراه با متانت و آرامش، به امور حرفه‌ای از جمله ارزش‌های خبری و سوژه تبلیغاتی بیش از مصلحت اجتماعی بها می‌دهند، نیز سهیم‌ هستند و صد ‌البته ما مروجان فرهنگ دینی نیز اگر از کنار چنین وقایع تلخی به سادگی بگذریم و رسالت تبلیغی خود را به درستی ایفا نکنیم، معذور نیستیم.

وقایع اخیر و حداقل سوءاستفاده‌های صورت گرفته از آن، بنا به دلایل و باتوجه به نکات زیر باید مورد دقت و عنایت بیشتر هوشمندان و مسئولین جامعه قرار گیرد:

- اول آن‌که در دو سال اخیر قدرت‌های بر‌تر جهانی با حمایت از گروه‌های ترویستی و کژ‌اندیشی چون داعش کوشیدند تا با ارائه تصویری خشن و مخدوش از اسلام بر موج اسلام‌گرایی فائق آیند اما مواجهه پیروان مکتب اهل بیت (ع) با آنان در لبنان و سوریه و عراق صف‌بندی جدیدی ایجاد کرد و مکتب اهل‌بیت (ع) را به عنوان گروهی معتدل، عقل‌گرا و در عین حال مدافع ارزش‌های دینی در معرض نگاه‌های کنجکاو قرار داد. در این مقطع زمانی اقدامات گروهی خودسر و یا سازمان‌دیده از یک سو و انعکاس‌ گسترده این اقدامات کم‌تعداد اما خشن و بدنما می‌تواند این نتیجه را در پی داشته باشد که تشیع را در کنار فرقه‌های تکفیری و داعش از یک قماش معرفی کند.

- دوم آنکه همزمانی این اقدامات با مطرح شدن «طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر» در مجلس شورای اسلامی بهانه‌ای به دست شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های بیگانه داده تا برای تأثیرگذاری بر جریان بررسی این طرح و کاهش اثربخشی و حساسیت آن تلاش کرده و تصویری مخدوش از امر به معروف و نهی از منکر که به معنای دعوت به خوبی‌ها و بازداشتن از زشتی‌ها و رفتارهای عقلانی و برگرفته از محبت الهی و برادری دینی و مصداق تعاون اجتماعی در خدمت کرامت و حرمت انسانی است را به جامعه بشری تحمیل کرده و زمینه را برای گسترش بدپوششی و بدحجابی فراهم ساخته و بغض و تنفر خود از اسلام و دین‌داری را بدین وسیله در قالب ترویج دین هراسی و اسلام هراسی به نمایش گذارند.

سوم آن‌که نسبت دادن این اقدامات خشن و غیر‌قابل دفاع به دین و متدینان و جمهوری اسلامی، ضمن تلاش برای تحمیل و ترویج ناکارآمدی این نظام دینی، بذر تردید و دین‌گریزی را در دل جوانان ما بنشاند و زمینه نفوذ اندیشه‌های باطل و گرایش‌های الحادی را بیش از پیش فراهم سازد و یا این ایده را که دین امری شخصی است و نباید در مقیاس اجتماعی بر اجرای آن اصرار کرد ترویج کند.

ضمن حمایت از تمام نهادهای حاکمیتی در انجام مسئولیت‌های محوله بر این نکته تاکید می‌کنیم که پیگیری وقایع اخیر، معرفی عاملان و دستیابی به نتایج عالمانه درباره زمینه‌ها و عوامل آن، مطالبه جدی روحانیت و نهاد‌های دینی است؛ در نقطه مقابل لازم است بر این نکته نیز تأکید کرد که سهل‌انگاری در انجام مسئولیت‌های قانونی در قبال ناهنجاری‌های اجتماعی می‌تواند به پیامدهای ناصواب پیش‌گفته و یا ناگفته‌ای را در پی داشته باشد. از این رو نهاد‌های مسئول را به اتخاذ رویکرد‌های عالمانه در تصویب سیاست‌ها و قوانین و اهتمام در اجرای درست مصوبات قانونی و الزامات شرعی فرا می‌خوانیم.

در پایان ضمن ابراز همدردی با آسیب‌دیدگان محترم و خانواده‌های آنان، سلامتی و صحت کامل مصدومین را از خداوند بزرگ مسئلت می‌کند.

انتهای پیام/ 130
https://qomnews.ir/vdcaaunu.49n0u15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما