پنجشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۲۳:۰۸
کد مطلب : 10488
علی رغم وعده‌های مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان؛

خانه مطبوعات استان قم در کما به سر می‌برد!

قم نيوز : قم نیوز: خانه مطبوعات استان قم، همچنان مریض است و علی رغم جراحی‌های متعددی که روی آن صورت گرفته است، همچنان در کما به سر می‌برد.
خانه مطبوعات استان قم در کما به سر می‌برد!
سرویس فرهنگ و هنر قم نیوز: خانه مطبوعات استان قم، همچنان فلج است و کاری در آن پیش نمی‌رود. این حقیقتی است که این روزها، هر وقت در حاشیه خبر یا گزارش یا مصاحبه‌ای ما خبرنگاران قمی، گرد هم می‌آییم، با تاسف به هم می‌گوییم و سری تکان می‌دهیم.

انگار این خانه طلسم شده است. البته خانه که چه عرض کنم، هنوز هیچ مکانی علی رغم قول‌های مستند مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برای خانه مطبوعات وجود ندارد که حتی طلسم شده باشد!

انگار همین دیروز بود که با زبان روزه، در سالن سینما وتوس گرد هم آمدیم تا اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات را انتخاب کنیم. تقریبا همه آمده بودند. از مدیر کل ارشاد گرفته تا معاونت مطبوعاتی و تبلیغاتی ارشاد قم. رای گیری کردیم و از بین نامزدهای تایید صلاحیت شده، انتخاب کردیم.

قرار شد که فردا، این تازه انتخاب شده ها، با مدیر کل ارشاد جلسه بگذارند و ما شاهد یک رنساس در کار مطبوعات قم باشیم. در شهری که جمع قابل توجهی از خبرنگاران واقعی اش، حتی بیمه هم نیستند!

دوران ماه عسل خانه مطبوعات جدید، اما به سرعت تمام شد. حالا خود آقای مدیر کل می گوید این خانه مطبوعات با مشکل مواجه هست و صلاحیت قانونی ندارد! یکی نیست از ایشان و معاون محترم مطبوعاتی شان بپرسد که مگر خود شما آنجا نبودید؟ چطور همه چیز قانونی بود و درست بود؟

اگر قرار بود چیزی بی قانون باشد، حضور معاون مطبوعاتی در انتخابات به عنوان کاندیدا، غیر قانونی بود، اگر قرار است چیزی غیر قانونی باشد، عدم اختصاص مکان برای خانه مطبوعات علی رغم وعده صریح مدیرکل غیر قانونی است، اگر قرار است کسی غیر قانونی عمل کرده باشد، ناظران انتخابات یعنی مدیرکل و معاون مطبوعاتی هستند که غیر قانونی عمل کرده اند!


خانه مطبوعات استان، مریض است. این خانه در شرایطی که باید برای خبرنگاران کارهای زیادی بکند، در کما فرو رفته است. بخشی از تقصیر به عهده ماست که از رای مان درست استفاده نکردیم و به کسی رای دادیم که خودش یک طرف قضیه است، خودش جزو دولتی هاست. بخش عمده دیگر اما متوجه ما نیست، به خاطر خشتی است که از ابتدا کج گذاشته شده است.

شاید وقت تغییر باشد، چون کار از اصلاح گذشته است، نیاز به ویران کردن و دوباره ساختن این خانه است، بلکه سقفی باشد بالای سر خبرنگاران قمی.

انتهای پیام /115/
https://qomnews.ir/vdcaayn6.49nwa15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما