چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۳۰
کد مطلب : 52428
منبع : خبرگزاری مهر
ستاری خبر داد:

بازاری چند صد میلیاردی در انتظار شرکت های دانش بنیان لیزر

قم نيوز : قم نیوز: معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: بازاری چند صد میلیاردی در انتظار شرکت های دانش بنیان حوزه لیزر است.
بازاری چند صد میلیاردی در انتظار شرکت های دانش بنیان لیزر
بازاری چند صد میلیاردی در انتظار شرکت های دانش بنیان لیزر
به گزارش قم نیوز؛ سورنا ستاری در مراسم گشایش نخستین مرکز نوآوری لیزر ایران اظهار کرد: در حوزه لیزر شاهد اتفاقات بسیار خوبی در کشور بودیم و نهاد های مختلف همچون سازمان انرژی اتمی حمایت های خوبی را از این بخش به عمل آوردند. به طوری که می توان گفت ایران در بخش های مختلف این دانش صاحب سبک است البته نیاز به پیشرفت در بخش هایی همچون تجاری سازی محصولات در این عرصه وجود دارد.

ستاری ادامه داد: شرکت های دانش بنیان با حضور نیروی جوان در حال ثروت آفرینی در این حوزه هستند و همانطور که در این مرکز هم مشاهده کردیم این شرکت ها در حوزهای مختلف لیزر همچون تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی، پزوهش سراهای دانش آموزی، شرکت های خلاق در بحث بازی های لیزر و صنعتی مشغول فعالیت هستند.

وی عنوان کرد: مشکلات دریافت مجوزها خصوصا در بخش تجهیزات پزشکی یکی موانع در این حوزه است که با هماهنگی های لازم در حال رفع آن هستیم که نو بودن این دانش را می توان دلیل وجود این مشکل دانست.

معاون علمی و فناوری با اشاره به اینکه اتفاقات خوبی در آینده منتظر این حوزه است، گفت: بازار بزرگ چند صد میلیارد دلاری در مسیر حرکت شرکت های دانش بنیان این حوزه وجود دارد، همچنین استارتاپ هایی با حضور نیروی جوان و خلاق در این حوزه در حال شکل گیری هستند که همه این رویدادها نوید اتفاقاتی خوب را در آینده می دهد.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcaaynm.49nuu15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما