دوشنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۰۰
کد مطلب : 47488
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله مکارم شیرازی:

باید جلوی خرافات درباره مهدویت گرفته شود / «ظهور» نیازمند تربیت صالحان است

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید با بیان اینکه نویسندگان عرصه مهدویت باید از نوشته‌های خود مراقب ویژه‌ای داشته باشند، گفت: باید از هر گونه خرافات در این عرصه جلوگیری شود.
باید جلوی خرافات درباره مهدویت گرفته شود / «ظهور» نیازمند تربیت صالحان است
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی عصر امروز در دیدار با حجت‌الاسلام سید مسعود پورسیدآقایی رئیس موسسه آینده روشن که در دفتر این مرجع تقلید انجام شد، با بیان اینکه این موسسه تا کنون اقدامات مطلوبی را در حوزه مهدویت انجام داده است، اظهار کرد: امیدواریم که حضرت مهدی(عج) این اقدامات را قبول کرده و پاداش معنوی مطلوبی را برای دست‌اندرکاران موسسه درنظر گیرند.

وی اضافه کرد: در برخی از نوشته‌ها به شیوه‌ای نشان می‌دهند که با حضور امام زمان(عج) جامعه بشری به عقب بر می گردد چرا که با ظهور ایشان جامعه بشری از تسلیحات پیشرفته محروم می‌شود در حالی که این سخن اشتباه است و آثار سوء دارد؛ بر اساس بسیاری از روایات ظهور ایشان سبب تقویت علوم جامعه بشری و پیشرفت می‌شود.

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه جامعه بشری با ظهور امام زمان(عج) حداقل 12 برابر پیشرفت می‌کند، تصریح کرد: بر اساس برخی از روایات در دوره ظهور امام زمان(عج) دیگر نیازی به پست و نامه‌نگاری نخواهد بود.

وی با اشاره به اینکه شمشیر به معنای قدرت است، گفت: واژه شمشیر به معنای سلاح جنگی نیست؛ اینکه گفته می‌شود در دوران ظهور مردم بی‌نیاز می‌شوند به این معناست که مردم به پیشرفت اقتصادی قابل توجهی می‌رسند.

آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه نویسندگان عرصه مهدویت باید از نوشته‌های خود مراقب ویژه‌ای داشته باشند، مطرح کرد: برخی از خرافاتی که در مورد مهدویت مطرح می‌شود می‌تواند مشکلاتی را به دنبال داشته باشد به همین علت باید از هر گونه خرافات در این عرصه جلوگیری شود.

وی از تلاش برخی از افراد برای نمایش حضرت مهدی(ع) به عنوان مظهر خشونت یاد کرد و گفت: اینکه گفته می‌شود خون‌های بسیاری ریخته می‌شود نادرست است چرا که این تعریف سبب قطع ارتباط مردم با حضرت مهدی(عج)‌ می‌شود؛ ایشان مظهر مهربانی هستند به همین علت نباید مردم را از امام زمان(عج) بترسانیم.

آیت‌الله مکارم شیرازی با تاکید بر اینکه بر اساس آیات قرآن کریم برای ظهور امام زمان(عج) باید گروهی از صالحان تربیت شوند، اظهار کرد: اینکه گفته می‌شود فساد و خون‌ریزی باید زیاد شود نادرست است چرا که راهکار اصلی ساختن عبادی‌الصالحون است که می‌تواند تعجیل ظهور حضرت مهدی(عج) را به دنبال داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه شکل‌گیری هسته مرکزی ظهور امام زمان(عج) نیازمند تربیت صالحان است، گفت: در سایه انتظار این افراد صالح تربیت می‌شوند به همین علت باید در مسیر انتظار از خرافات جلوگیری کرده و با روایات پالایش شده در مسیر مهدویت گام برداریم.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcaayny.49n0a15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما