قم نيوز : قم نیوز: رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم گفت: هفت ماموریت اورژانس هوایی در قم صورت گرفت که به 14 مجروح خدمات درمانی پیش بیمارستانی ارائه شده است.
انجام 7 پرواز اورژانس هوایی برای امدادرسانی به مجروحان جاده‌ایf
به گزارش قم نیوز، محمدجواد باقری ضمن تبریک روز پزشک با تبیین حوادث یک هفته گذشته اظهار کرد: در این مدت ۷ هزار و ۹۶۵ تماس با اورژانس ۱۱۵ برقرار شد که از این شمار تماس‌ها، یک هزار و ۹۳ مأموریت انجام شد.



وی مأموریت‌های انجام‌شده را مورد توجه قرار داد و گفت: از جمع مأموریت‌های انجام‌شده ۹۲۱ مورد به مأموریت‌های شهری و ۱۷۲ مورد به حوادث جاده‌ای اختصاص داشت.



رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم با تفکیک حوادث رخ داده تصریح کرد: از مجموع حوادث رخ داده ۳۸۷ مورد به حوادث ترافیکی اختصاص داشت که ۴۶۸ مجروح برجای گذاشت.



وی اضافه کرد: از مجموع مجروحان، ۱۸۸ نفر به‌صورت سرپایی درمان شدند و ۲۷۶ مورد هم پس از دریافت خدمات درمانی به بیمارستان‌های سطح شهر منتقل شدند.



*۲۸۱ مجروح ارمغان حوادث موتور سواری در قم

باقری حوادث موتورسواری را مورد توجه قرارداد و گفت: برای خدمات‌رسانی به حادثه دیدگان موتورسیکلت در استان قم، ۲۳۹ مأموریت انجام شد که ۲۲۱ مورد در شهر و ۱۸ مورد در جاده‌ها رخ داد که این حوادث ۲۸۱ مجروح برجای گذاشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود مأموریت‌های اورژانس هوایی را مورد توجه قرارداد و بیان کرد: در طول هفته گذشته هفت مأموریت اورژانس هوایی انجام شد و در مجموع ۳۰ ساعت و ۵۷ دقیقه پرواز صورت گرفت.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم با تبیین مأموریت‌های اورژانس هوایی گفت: مأموریت‌هایی در تاریخ ۱۸ مرداد ماه در سلفچگان، ۲۱ مرداد ماه در محور جعفریه و ۲۴ مرداد ماه دو مأموریت در کهک و محور نیزار و ۲۶ مرداد ماه دو ماموریت در کهک و جاده اراک صورت گرفت.

وی در بخش دیگری از سخنان خویش از انجام پرواز امیدبخش اورژانس هوایی ۱۱۵ قم در روز پنجشنبه خبر داد و گفت: هفتمین مأموریت بالگرد اورژانس هوایی ۱۱۵ قم، نقطه امیدی برای مجروحان حادثه محور سلفچگان بود.

باقری بیان کرد: روز پنجشنبه ۳۰ مردادماه سال جاری در تماسی با اورژانس ۱۱۵، حادثه‌ای مبنی بر واژگونی یک دستگاه تریلی در محور سلفچگان به ساوه گزارش شد که به‌سرعت نزدیک‌ترین آمبولانس این مرکز به محل حادثه اعزام شد.

وی تصریح کرد: کارشناسان فوریت‌های پزشکی اورژانس ۱۱۵ پس از گذشت ۵ دقیقه در محل حادثه حاضر شدند که پس از بررسی وضعیت جسمی مجروحان، به دلیل وضعیت وخیم یکی از مجروحان به‌سرعت درخواست اورژانس هوایی شد.



رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم ادامه داد: مجروحان این حادثه پس از دریافت خدمات اولیه درمانی، به اورژانس هوایی تحویل و در کمترین زمان ممکن به بیمارستان شهید بهشتی منتقل شدند.

باقری خاطرنشان کرد: اورژانس هوایی ۱۱۵ قم تاکنون به ۱۴ مجروح حوادث ترافیکی خدمات درمانی ارائه کرده و در کمترین زمان ممکن آنها را به مراکز درمانی منتقل کرده است.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcae0nu.49nie15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما