چهارشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۱۵
کد مطلب : 51393
منبع : خبرگزاری فارس
رئيس اداره امور قرآني اداره‌كل تبليغات اسلامي استان قم مطرح كرد

احياي كرامت‌هاي انسان مؤمن و متدين در دهه كرامت

قم نيوز : قم نیوز: رئيس اداره امور قرآني اداره‌كل تبليغات اسلامي استان قم گفت: منظور از دهه كرامت تنها تكريم مالي و مادي مستمندان نيست بلكه احياي كرامت‌هاي انسان مؤمن، متدين، پويا و فعال را شامل مي‌شود.
احياي كرامت‌هاي انسان مؤمن و متدين در دهه كرامت
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام جواد عظیمی در قم، ضمن تبریک فرارسیدن دهه کرامت اظهار کرد: این دهه با ولادت کریمه اهل بیت(س) آغاز و به ولادت امام رضا(ع) منتهی می‌شود. دهه کرامت به طور معمول در اذهان اینگونه تداعی می‌کند که تنها به فقرا، مستمندان و درمانده‌ها کمک شود ولی باید نگاه فراتر باشد زیرا نام‌گذاری این دهه برگرفته از شخصیت حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) است.

وی خاطرنشان کرد: در درجه نخست در دهه کرامت لازم است شخصیت‌ها و کرامت‌های انسانی تکریم شود و احیای کرامت‌های انسان صورت گیرد.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم شیعیان، مسلمانان و ارادتمندان به اهل بیت(ع) را به توجه به پیام‌های دهه کرامت فراخواند و گفت: منظور از دهه کرامت پیاده‌سازی همه کرامت‌های انسانی، اخلاقی، رعایت  صفات حسنه و ترویج صفات پسندیده در جامعه است تا در این دهه به الگو تبدیل شود.

وی خاطرنشان کرد: منظور و هدف دهه کرامت تنها تکریم مالی و مادی مستمندان نیست بلکه احیای کرامت‌های انسان مؤمن، متدین، پویا و فعال را شامل می‌شود.

عظیمی عنوان کرد: تکریم ارباب رجوع از جمله موارد است در ادارات و مؤسسات باید کرامت و احترام شخص مراجعه‌کننده حفظ شود در حالی که امروز این مسئله در جامعه رو به ضعف است و عصبانیت به جای صفات پسندیده، صبر و خوش‌خلقی ترویج می‌شود.

وی یادآور شد: باید در نظر داشت این بانوی بزرگوار برای تکریم مقام ولایت و امامت سختی‌ها را به جان خریدند تا مقام ولایت و امامت برای مردم شناخته شود بنابراین تکریم مقام امامت، ولایت و رهبری جامعه درسی است که از حضرت معصومه(س) باید آموخت.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به بحث انفاق به عنوان ویژگی دیگر دهه کرامت گفت: اکرام زیردستان و کمک به افراد کم‌بضاعت در جامعه از پیام‌های دیگر دهه کرامت است. در این دهه باید به دیگران بیاموزیم که اگر فردی در وضعیت نامناسب مالی است نباید حقیر شمرده شود و نسبت به او بی‌احترامی شود.

عظیمی با اشاره به جایگاه حضرت معصومه(س) گفت: قم حرم اهل بیت(س) است و از اقصی نقاط جهان اسلام برای زیارت کریمه اهل بیت(س) به قم مشرف می‌شوند و بهشت پاداش زیارت‌کنندگان این بانو ذکر شده است.


انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcaeenm.49n6o15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما