پنجشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۱۱
کد مطلب : 30503
منبع : روابط عمومی بهزیستی قم
مدیرکل بهزیستی استان عنوان کرد:

آسیب های اجتماعی در کمین کودکان بدسرپرست

قم نيوز : مدیرکل بهزیستی استان قم با بیان اینکه ترک تحصیل و ناهنجاری های اجتماعی از قبیل اعتیاد از جمله معضلاتی است که می تواند در کمین کودکان بدسرپرست باشد، گفت: با تلاش همکاران در بهزیستی، استان قم جز کم آسیب ترین استان ها در این زمینه است
آسیب های اجتماعی در کمین کودکان بدسرپرست
به گزارش قم نیوز، رضا سلیقه مدیرکل بهزیستی استان در دومین جلسه شورای هماهنگی بهزیستی استان در خصوص شرایط نگهداری کودکانی که والدین آنها زندانی شده، اظهار داشت: این کودکان تا زمانی که قاضی اجازه دهد، در شیرخوارگاه نگهداری می‌شوند، اگر والدین سلب حضانت شوند در بهزیستی مانده و در غیر این‌ صورت به دستور قاضی ترخیص می‌شوند؛ همچنین همانند سایر کودکان بی‌سرپرست تمامی امکانات آموزشی، حمایتی، پزشکی و پرستاری را دریافت می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی استان قم در خصوص نحوه رفتار با کودکانی که والدینشان در زندان هستند با نحوه رفتار با کودکانی که به دلایل دیگر از والدین خود دور هستند، افزود: تا سن زیر ۵ سال مشکلی وجود نداشته و نوع رفتار تفاوت چندانی ندارد و معمولاً از سنین بالای ۵ سال است که اتفاقاتی می‌افتد که در این موارد نحوه رفتار با بچه تک‌والد یا کودکی که اصلاً والد ندارد یا والدین در زندان هستند، باید مورد دقت قرار گیرد و نحوه رفتار با آنها زیرنظر و با کمک روانشناسان و مددکاران هدایت می‌شود.

دکتر سلیقه در خصوص مشکلاتی که ممکن است اینگونه کودکان را در آینده تهدید ‌کند، گفت: معمولاً ترک تحصیل، بی‌علاقگی به تحصیل و در سنین بالاتر آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی از قبیل اعتیاد و سرقت و... آنها را تهدید می‌کند.

مدیرکل بهزیستی استان قم، تصریح کرد: تدابیری از سوی بهزیستی برای آینده تمامی کودکان بی‌سرپرست اندیشیده شده تا جایی که در حال حاضر بسیاری از این بچه‌ها با تدابیر روانشناسان و مددکاران، در مکان‌های مختلف مشغول بکار هستند، برخی نیز مشغول بکار کارمندی شده و یا تحصیلات عالیه دارند.

وی در خصوص تعامل با آموزش و پرورش و نهادهایی که با این کودکان سروکار دارند، اظهار داشت: تعامل بهزیستی با آموزش و پرورش در حد مسائل محرمانه است، یعنی روانشناس و مدیر با رایزنی‌های اداری با این نهاد در ارتباط هستند، معلمان نیز آموزش‌های ویژه در خصوص اینگونه مسائل را دیده‌اند و اگر اتفاقی روی دهد، بهزیستی مسئله را با مشاور مدرسه در میان گذاشته تا کودک مورد توجه بیشتری قرار گیرد و روش‌ها‌ عوض شود.

دکتر سلیقه در پایان با اشاره به کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان، یادآور شد: با تلاش شبانه روزی همکاران در بهزیستی، استان قم جزء کم‌آسیب‌ترین استان‌ها در این زمینه است.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcaemne.49nww15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما