پنجشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۳۹
کد مطلب : 31953
تولیت آستان کریمه اهل بیت (س):

تسهیلات لازم برای زائران ایرانی اربعین در نظر گرفته شود

قم نيوز : قم نگار: تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) بر لزوم تخصیص تسهیلات برای زائران در مراسم پیاده‌روی اربعین تاکید کرد و گفت: پیاده روی اربعین یکی از نمونه‌های تعامل میان دو کشور ایران و عراق بوده که این تعامل برای دشمنان بسیار سخت است.
تسهیلات لازم برای زائران ایرانی اربعین در نظر گرفته شود
به گزارش قم نگار، آیت الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در دیدار با راجح صابر عبود الموسوی سفیر عراق در جمهوری اسلامی ایران در حرم مطهر کریمه اهل بیت (س) با بیان اینکه عتبات مقدسه اهل بیت (ع) در ایران و عراق از نعمت‌های بزرگ در این دو کشور است، اظهارداشت: مردم ایران عاشق زیارت عتبات عالیات عراق هستند و مردم این کشور نیز علاقه خاصی برای حضور در ایران و زیارت امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) دارند.

تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت (س) به آسیب‌ها و مخاطراتی که برای دو کشور به ویژه در عراق بابت اعمال تروریستی به وجود آمده اشاره کرد و افزود: اراده به وحدت در میان دو ملت وجود دارد، این مشکلات برطرف خواهد شد.

امام جمعه قم مراسم پیاده روی اربعین حسینی را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: پیاده روی اربعین یکی از نمونه‌های تعامل میان دو کشوراست که این تعامل برای دشمنان بسیار سخت بود.

وی بر لزوم تخصیص تسهیلات برای زائران در مراسم پیاده‌روی اربعین تاکید کرد و گفت: امید است تسهیلات برای زائران و مسافران این دو کشور افزایش و توطئه‌های دشمنان پایان یابد.

آیت الله سعیدی باابراز امیدواری به اینکه روزی برسد که ملت عراق از این رنجی که توسط جریان‌های افراطی با حمایت استکبار به آن‌ها تحمیل شده، نجات یابند، خاطرنشان کرد: حضور آیت الله سیستانی به عنوان مرجعیت شیعه در عراق نعمت بزرگی است که هدایت گری‌های آن شخصیت به همراه تدابیر و اقدامات حیدرالعبادی، رئیس جمهور کشور عراق اقدامات ارزشمندی در این کشور رقم زده است.

امام جمعه قم با بیان اینکه دشمنان منافع خود را در تفرقه میان کشورهای مسلمان می‌بینند، افزود: در مسئله عراق و ایران، جبهه حق و باطلی تشکیل شد که مردان و منادیان حق از وحدت سخن گفته و پیروان باطل، همواره به دنبال اختلاف بوده‌اند و همواره میان این دو گروه، تقابل وجود داشته است.

تولیت آستان کریمه اهل بیت (س) با بیان اینکه تاریخ نشان می‌دهد دشمنان به دنبال برهم زدن وحدت میان ایران و عراق هستند عنوان کرد: در مقابل این توطئه دشمنان علما و مسئولان دو کشور همواره بر حفظ وحدت کوشیده‌اند و مردم حول محور وحدت جمع شدند.

وی با اشاره به اینکه در کشور عراق، مرجعیت شیعه در زمانی که باطل جولان می‌داد و عرصه را در دست داشت، در انزوا بود و حق بیان حقایق و ارتباط با مردم عراق را نداشت، گفت: با درایت و همت علما و مراجع در ایران از جمله حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری و مراجع تقلید و در عراق، به ویژه آیت الله سیستانی، در یکی از پر افتخار‌ترین دوران‌های تعامل و ارتباط میان این دو کشور هستیم.

انتهای پیام/ 130
https://qomnews.ir/vdcaeone.49n6m15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما