پنجشنبه ۶ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۴۶
کد مطلب : 29073
منبع : مرکز خبر حوزه
آیت‌الله حسینی بوشهری:

«همدلی و هم‌زبانی دولت و ملت» لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی است

قم نيوز : قم نیوز: مدیر حوزه‌های علمیه کشور تصریح کرد: یکی از مسائل مهم و جدی تحقق اقتصاد مقاومتی، همدلی و همزبانی دولت و ملت است.
«همدلی و هم‌زبانی دولت و ملت» لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی است
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله سید هاشم حسینی‌بوشهری با اشاره به اینکه نامگذاری سال ۱۳۹۴ از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال «دولت و ملت، همدلی و هم‌زبانی» برای عموم مردم و مسئولان دارای پیام‌های روشنی است، اظهار داشت: این پیام هم برای مسئولان به تعبیر مقام معظم رهبری به عنوان کارگزاران و هم برای مردم به عنوان کارفرمایان دولت دارای پیام روشنی است که باید به آن توجه جدی کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور افزود: واقعیت آن است که در دنیای امروز فضای داخلی و بین المللی اقتضائات خاص خود را دارد و یکی از مسائلی که بسیار مهم است و رهبر معظم انقلاب نیز در سخنان اخیر خود به جا و به حق به آن تاکید کردند، مساله رابطه دولت و ملت در زمینه تاکید بر همدلی و همزبانی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه امروز بین دولت‌ها و ملت‌ها در دنیا فاصله فراوان وجود دارد، خاطرنشان کرد: دولت‌ها عموماً یک طرفه بر ملت‌ها حکومت می‌کنند اما در نظام اسلامی ما که برخاسته از اراده ملی است مردم جایگاه ویژه‌ای دارند و رابطه تنگاتنگی بین دولت و ملت برقرار است، منتها باید مرتب در جهت تقویت این رابطه کار کرد و اگر مشکلاتی وجود دارد، درصدد رفع آن برآمد.

وی با تاکید بر اینکه بر اساس تاکید مقام معظم رهبری، ملت در عرصه‌های مختلف باید حامی و پشتیبان دولت باشد، اظهار داشت: اگر دولتی حمایت مردم را نداشته باشد، نمی‌تواند در مواقع بحران‌های داخلی و خارجی صلابت لازم را داشته و پیش بَرنده افکار خود و مردم باشد، لذا حمایت مردم، امر اجتناب ناپذیری است به خصوص وقتی که خود دولت از مردم استمداد و یاری می‌طلبد.

امام جمعه قم تصریح کرد: در مسایل سیاسی و اجتماعی و اقتصادی اگر مردم راه خود را بروند و عکس‌العمل مثبتی نسبت به درخواست‌های دولت نداشته باشند به‌عنوان مثال در بحث صرفه‌جویی، بی‌شک مشکلات بسیاری رخ خواهد داد چه آن که در صورت همدلی و همراهی مردم، باری از روی دولت برداشته شده و توفیق دولت بیشتر می‌شود.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عنوان کرد: در این میان، دولت هم نقش مهمی دارد و از آن‌جا که برخاسته از ملت است، باید پیگیر خواسته‌های ملت باشد و آن‌ها را برآورده کند، به‌ویژه در بحث اقتصاد مقاومتی که باید بین ملت و دولت یک همگرایی خاصی ایجاد شود و اگر این همگرایی ایجاد نشود طبیعتاً تاثیرات لازم را به همراه نخواهد داشت.

انتهای پیام/130
https://qomnews.ir/vdcaewnu.49no015kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما