سه شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۰۰
کد مطلب : 46443
منبع : خبرگزاری فارس
مدير گروه قرآن و اهل بيت(ع) راديو معارف:

برنامه «غربت ياس» از راديو معارف پخش مي‌شود

قم نيوز : قم نیوز: مدير گروه قرآن و اهل بيت(ع) راديو معارف از پخش برنامه «غربت ياس» ويژه شهادت حضرت زهرا(س) از اين رسانه به مناسبت سالروز شهادت حضرت زهرا(س) خبر داد.
برنامه «غربت ياس» از راديو معارف پخش مي‌شود
به گزارش قم نیوز، سیداحمد محمودی امروز ، با اشاره به ویژه برنامه‌های سالروز شهادت حضرت زهرا(س) اظهار کرد: غربت یاس از جمله برنامه‌های رادیو معارف برای این مناسبت است که روز 11 بهمن از این رسانه پخش می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: هدف این برنامه تنویر افکار عمومی درباره جایگاه اهل‌ بیت(ع) و نقش آنها در هدایت بشر است.

مدیر گروه قرآن و اهل بیت(ع) رادیو معارف با اشاره به رویکرد برنامه غربت یاس گفت: این برنامه ‌بصیرت‌افزایی و تأکید بر الگوپذیری از سیره و منش بزرگان دین به ویژه سیره حضرت فاطمه(س) و ارائه الگوی تربیتی درست برای خانواده‌ها در تربیت فرزندان با توجه به فضای مسموم رسانه‌ای را پیگیری می‌کند.

وی گفت: بررسی جایگاه اجتماعی و شخصیت حضرت زهرا(س) قبل و بعد از حضرت رسول اکرم(ص)، چگونگی شناخت حضرت زهرا(س) و راه‌های افزایش معرفت از جمله محورهای این برنامه است.

محمودی از تولید برنامه شهیده ولایت ویژه شهادت حضرت زهرا(س) خبر داد و افزود: در این برنامه شیوه‌های حضرت فاطمه(س) در دفاع از ولایت و چرایی دفاع از ولایت توسط یک زن تبیین می‌شود و از سوی کارشناس نگرش فاطمی در بیداری زن مسلمان و تأثیر الگوی فاطمی در انقلاب اسلامی تبیین می‌شود.

وی با بیان اینکه برنامه بانوی نور از 14 بهمن تا 25 اسفند امسال از رادیو معارف پخش می‌شود گفت: در این برنامه معرفی و شناخت شخصیت بی‌بدیل حضرت زهرا(س) و بررسی تاریخ، شخصیت و سیره حضرت زهرا(س) پیگیری می‌شود.

مدیر گروه قرآن و اهل بیت(ع) رادیو معارف یادآور شد: بررسی القاب حضرت زهرا(س)، بررسی مقام علمی حضرت زهرا(س)، جایگاه حضرت زهرا(س) در آخرت، تاریخ، شخصیت و سیره حضرت زهرا(س) و محدثه بودن حضرت زهرا(س) از جمله محورهای این برنامه است.

وی عصمت حضرت زهرا(س)، مناقب و کرامات حضرت زهرا(س)، حضرت فاطمه(س) از نگاه قرآن، پیامبر اکرم(ص) و امیر مؤمنان(ع)، حضرت زهرا(س) اسوه برای امامان معصوم(ع) و همه مردم و خطبه‌های حضرت زهرا(س) را از دیگر محورهای این برنامه ذکر کرد.

محمودی با اشاره به مبحث سیره‌شناسی حضرت زهرا(س) گفت: در این برنامه سیره همسرداری، خانه‌داری، همسایه‌داری، اخلاقی، عبادی، معنوی حضرت زهرا(س)، مقام و میراث علمی حضرت زهرا(س)، مناقب و کرامات حضرت فاطمه(س) و وصیت‌نامه‌های حضرت زهرا(س) تبیین می‌شود.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcaeyny.49niy15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما