پنجشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۱۵
کد مطلب : 45453
منبع : خبرگزاری فارس
رئيس سازمان بسيج مساجد و محلات كشور:

48 درصد مساجد در كشور روحاني ندارد/ محوريت محله بايد با روحانيت باشد

قم نيوز : قم نیوز: رئيس سازمان بسيج مساجد و محلات كشور با بيان اينكه نزديك به 48 درصد مساجد در كشور روحاني ندارد، گفت: ظرفيت‌هاي دست نخورده زيادي داريم كه مي‌توانيم آنها را سازماندهي كنيم.
48 درصد مساجد در كشور روحاني ندارد/ محوريت محله بايد با روحانيت باشد
به گزارش قم نیوز،  حسین بهشتی ظهر امروز در دیدار آیت‌الله علوی گرگانی با بیان اینکه بیش از 40 هزار پایگاه مقاومت بسیج در مساجد وجود دارد، اظهار کرد: پایگاه‌های بسیج در مساجد فعالیت می‌کنند، مساجد از اصلی‌ترین پایگاه تشکیل بسیج از ابتدای انقلاب بوده است.

وی خاطرنشان کرد: مساجد در جنگ نقش فعالی داشته و جنگ را مسجدی‌ها اداره کردند، شهدا از مسجد تربیت شدند و به جبهه‌ها رفتند و اکنون در تهدیدات سخت، نرم و سوریه افراد پرورش پیدا کرده مساجد هستند که انقلاب را پیش می‌برند.

رئیس سازمان بسیج مساجد و محلات کشور با بیان اینکه بسیج نیز تلاش‌های زیادی در این بخش دارد، گفت: بسیج در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، محرومیت‌زدایی، اردوها، اردوهای جهادی، راهیان نور، یادواره‌های شهدا، امنیت، دفاع از محله و سازماندهی گردان‌ها نقش‌آفرینی کرده است.

وی خاطرنشان کرد: بسیج در ابعاد مختلف انقلاب در واقع نسل چهارم خود را جذب می‌کند و آموزش می‌دهد.

بهشتی با بیان اینکه مسجد محل جوشش، تربیت مؤمنان و جوانان انقلابی است، گفت:‌ ظرفیت‌های دست نخورده زیادی داریم که می‌توانیم آنها را سازماندهی کنیم، باید توجه داشت نزدیک به 48 درصد مساجد در کشور روحانی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: سازمان‌ها و نهادهای مختلفی برای اداره مسجد هستند که با یکدیگر منسجم نیستند، بلکه از هم منفک هستند و در جلسات با سازمان‌های مختلف مطرح شده که مسجد متولی ندارد و ظرفیت‌های مسجد آنگونه که باید و شاید مورد استفاده قرار نمی گیرد.

رئیس سازمان بسیج مساجد و محلات کشور با اشاره به ظرفیت خوب بسیج گفت: در زمینه مسائل مختلف بسیج می‌تواند کارهای بزرگ و عظیم انجام دهد، ولی در حقیقت ما معتقدیم در همه محله‌ها محوریت باید با روحانیت باشد.

وی خاطرنشان کرد: همه ارگان‌ها، سازمان‌ها و متخصصان بسیج باید در محله و مسجد به مردم خدمت دهند و جاذبه مسجد افزایش پیدا کند و مسجد به مسائل دینی و دنیایی مردم برسد.

بهشتی با تأکید بر توجه به مسجد به عنوان کانون معنوی اداره جامعه اسلامی، گفت: باید بررسی شود مساجد موفق چه رمز موفقیتی دارند، اصلی‌ترین عنصر موفقیت روحانی فعال، به روز و مرتبط با جامعه است. بسیج، کانون، خیران، هیأت امنا و خادمان برتر را شناسایی کردیم و در 500 شهر مورد تشویق قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه مساجد برتر را در 31 استان شناسایی کردیم افزود: نهادها و سازمان‌ها با این بهانه گرد هم آمدند و انسجامی در شهرها و استان‌ها ایجاد شد.

رئیس سازمان بسیج مساجد و محلات کشور یادآور شد: اگر روشی برای انسجام‌بخشی نهادهای مردمی داشته باشیم، مردم پای انقلاب هستند، به عنوان مثال در اربعین خدمات مردم را شاهد بودیم.

وی از برگزاری مراسم‌ برترین‌های مساجد در ششم بهمن امسال خبر داد و افزود: ‌این مراسم در سالن همایش صدا و سیما برگزار می‌شود و 186 نفر برتر مسجد در کشور و مؤثرترین مساجد در کشور شناسایی شدند که در این مراسم مورد تشویق قرار می‌گیرند تا بتوانیم فرهنگ و گفتمان مسجد را ترویج دهیم.

بهشتی خاطرنشان کرد:‌ بسیج در زمینه سخت‌افزار، نرم‌افزار، شناسایی و حمایت مردم آمادگی دارد و اگر مساجد رونق پیدا کند، جوانان از تهاجم فرهنگی و مشکلات مصون می‌مانند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcaeyny.49nmm15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما