شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۳۵
کد مطلب : 47776
حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی:

ظرفیت علما و حوزه پشتوانه خوبی برای دولت کار وکرامت است

قم نيوز : حوزه نیوز: حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی در حاشیه زیارت حرم حضرت معصومه(س) ، گفت: ظرفیت علما و حوزه پشتوانه خوبی برای دولت کار وکرامت است.
حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی در حاشیه زیارت حرم حضرت معصومه(س)
حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی در حاشیه زیارت حرم حضرت معصومه(س)
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، نامزد دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در حاشیه زیارت حرم حضرت معصومه(س)، گفت: قم مرکز نشر معارف اسلامی پایگاه مرجعیت و بزرگترین مرکز نشر کتاب جهان اسلام و مرکزیت بزرگترین حوزه علمیه جهان اسلام را دارد.

وی افزود: در کنار مضجع نورانی حضرت معصومه برکات بسیاری وجود دارد و قم می تواند مرکز مهمی برای توریسم مذهبی باشد چون پایگاهی فرهنگی در کشور و جهان اسلام است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی اظهار داشت: دومین پایگاه فرهنگی ایران اسلامی بعد از حرم حضرت رضا(ع)، قم و حرم مطهر بانوی کرامت است و زمینه های بسیاری برای کار و تلاش دارد. ‌ اولا نیروی انسانی بسیار ارزشمند و متراکم دارد خود حوزه علمیه می تواند به لحاظ علمی و نظری پشتوانه محکمی برای دولت باشد.

وی با بیان اینکه ظرفیت علما و حوزه پشتوانه خوبی برای دولت کار وکرامت است، افزود: در شهر قم برخی مشکلاتی وجود دارد که می تواند با برنامه ریزی دقیق این مشکلات را برطرف کرد.

نامزد دوازدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: هم اینک در برخی مناطق محروم قم همچون نیروگاه و امامزاده ابراهیم مناطق متراکم جمعیتی هستند که محرومیت دارد و باید به آنها رسیدگی کرد. در قم معادن قابل توجهی همچون صنعت وجود دارد، نباید جای بیکاری در قم باشد  ما مشکل بیکاری و فقر و محرومیت را در نقاطی از قم شاهد هستیم.

وی افزود: بنای ما در دولت کار و کرامت این است که فقر و زشتی آن را از چهره زیبای شهرها و روستاها بزداییم و این کار با تکیه بر منابع ملی کاملا امکان پذیر است. کسانی در این راه تردید می کنند؛ در حالی که ما راهکارها می دهیم و می گوییم در این عرصه می خواهیم این کار را انجام دهیم ولی برای آن ها این راهکارها امکان پذیر نیست. اما ما می دانیم و می توانیم فقر را از کشور ریشه کن کنیم.

حجت الاسلام والمسلیمن رئیسی تصریح کرد: بحران بیکاری در شهرها مشکل ایجاد می کند و تحصیل کرده ها مدرک به دست دنبال کار می گردند باید فضای کار را رونق بخشید، برخیکارگاه ها تعطیل شده که در همین شهرک صنعتی قم کارگاه های عدیده ای وجود دارد برنامه داریم و بنا داریم  دولت کار و کرامت در آغاز به کار خود این کارخانه ها را فعال کند.

وی ادامه داد:  تصمیم داریم حداقل سالی ۲۵ درصد از کارگاه های تولید شده را در مدار تولید قرار دهیم. برنامه دولت کار و کرامت  توام با نظر کارشناسی است و دیروز در مناظره اعلام کردم که برنامه جامع دولت کار و کرامت با پشتوانه علمی دانشگاه های معتبر کشور تدوین شده است.

نامزد داوزدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: برخی تردید دارند که چگونه می شود به صورت میلیونی در کشور شغل ایجاد کرد، ما مدعی هستیم که می شود، فقط باید به توانایی ملت باور داشته باشیم و با منافع فعلی کشور می شود کار کرد.  تا ما بحث می کنیم آقایان می گویند بودجه؛ اما اصلا بحث بودجه نیست بحث این است که از ثروت های عظیم کشور باید به فعلیت در آورد.

وی یاداور شد: ما به یک دولت انقلابی و حرکت جهادی نیازمند هستیم و معتقدیم در دولت کار و کرامت این حرکت انقلابی در کشور گره ها را به یاری خدا باز خواهیم کرد.
انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcai0ny.49n0015kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما